Znaleziono 0 artykułów
22.04.2020

Jeden projekt, wiele możliwości

22.04.2020
Influencerka Christie Tyler w kurtce Kuzyk (Fot. ImaxTree)

Zamiast pełnej oferty ready-to-wear – jeden motyw przewodni. Albo nawet pojedynczy projekt, proponowany w różnych wariantach i interpretowany na kilka sposobów. Choć marki wyspecjalizowane wyłącznie w jednym rodzaju produktu nadal są w branży zjawiskiem dość rzadkim, już niedługo mogą stać się jedyną słuszną odpowiedzią na potrzeby coraz bardziej świadomych, wyedukowanych i uważniej wydających pieniądze konsumentów. Przedstawiamy te najciekawsze.

KASSL Editions: Na początku był płaszcz

KASSL Editions (fot. materiały prasowe KASSL Editions)

„Jeden płaszcz w sezonowych edycjach” – tak brzmi hasło KASSL Editions, marki-kolektywu, założonej przez grupę przyjaciół w 2017 roku. Inspiracją do jej powstania stał się przed kilkoma laty tradycyjny płaszcz rybacki, którym zachwycił się Bart Ramakers, jeden z założycieli KASSL (podczas pobytu w Nowym Jorku wpadł na ulicy na niezwykle stylową kobietę, odzianą właśnie w taki tradycyjny model). Wszechstronność, wyrazistość, ale też ponadczasowość tego okrycia wierzchniego zachwyciły go do tego stopnia, że swoją fascynacją postanowił zarazić przyjaciół – małżeństwo Ilse Cornelissens i Tima van Gelovena, którzy prowadzą w Antwerpii concept store, restaurację i apartament Graanmarkt 13. Do tercetu szybko dołączyła projektantka Camille Serra, związana wcześniej między innymi z domem mody Margiela i brytyjskim Joseph.

Elizabeth Van Der Goltz - Global Buying Director Net-a-Porter w płaszczu KASSL Editions (Fot. Getty Images)

Podstawowym celem twórców KASSL Editions było pozostanie przy jednym rodzaju produktu, ale reinterpretowanie go z sezonu na sezon. Dlatego dziś płaszcze z kolekcji tej holenderskiej marki z jednej strony nadal wyraźnie nawiązują formą do tradycyjnych okryć rybackich, ale z drugiej stanowią przykład nowoczesnego luksusu. Mają różne długości i wersje kolorystyczne, występują w wersji matowej i błyszczącej, uszyte są ze sztywnej bawełny, wełny, kaszmiru, a nawet lnu. Od niedawna w ofercie KASSL Editions pojawiły się też torebki. Nie oznaczają odejścia twórców od pierwotnych założeń, ale raczej umiejętne i proekologiczne wykorzystanie resztek materiałów z produkcji płaszczy. Te ostatnie nadal są bowiem ich największą miłością.

Kuzyk: Jej wysokość kurtka

Kuzyk / fot. materiały prasowe Kuzyk

Tym razem sztandarowym produktem jest nie płaszcz, lecz kurtka. Elizabeth Kuzyk, z pochodzenia Kanadyjka, przeprowadziła się do Nowego Jorku, by studiować projektowanie na Parsons School of Design. Doświadczenie w projektowaniu zdobywała między pod okiem Zaca Posena, Very Wang oraz Jacka McCollougha i Lazaro Hernandeza z Proenza Schouler.

Kurtka Kuzyk (fot. Getty Images)

W porównaniu z innymi młodymi markami ubrań Kuzyk jest brandem zdecydowanie bardziej luksusowym. Jest to jednak luksus, który nie krzyczy i nie oślepia. Projektantka, wierząc w siłę klasyki i ponadczasowości, oferuje wysokiej jakości modele kurtek i płaszczy uszyte z najlepszych materiałów i wykończonych z taką samą dbałością jak kreacje haute couture. Produkowane w całości w Nowym Jorku projekty onieśmielać mogą jedynie ceną (niektóre sięgają 2700 dolarów). Ich stylizacyjny potencjał jest jednak nieskończony.

Avec Modération: Gdy wygoda staje się luksusem

Avec Modération (fot. materiały prasowe)

Chcąc zerwać z przekonaniem, że luksusowe, wieczorowe buty muszę mieć obcas, dwójka przyjaciół założyła w Paryżu markę, która oferuje pełne koloru i ekscentrycznych detali klapki i sandały na płaskiej podeszwie.

Dziś, mimo francuskich początków, domem dla Avec Modération są Włochy. A konkretnie Toskania, gdzie projektowana, produkowana i ozdabiana jest każda para butów. Osią działalności marki są rozmaite wariacje klapek – z pojedynczymi i podwójnymi paskami, z grubej bawełny, sztucznego futerka lub zdobionej skóry, o klasycznym fasonie lub w stylu japonek. Są też jednak sandałki w tym sezonie stworzone z połączenia cienkiej, lecz solidnej skórzanej podeszwy i wiązanej na kostce, wzorzystej apaszki.

Blazé Milano: Marynarka na każdą okazję

Blazé Milano (fot. materiały prasowe)

Jak duże pole do interpretacji pozostawia klasyczna marynarka? Większe, niż ci się wydaje – zdają się odpowiadać twórczynie marki Blazé Milano: Corrada Rodriguez D’Acri, Delfina Pinardi i Maria Sole Torlonia. I dodają: każda cool dziewczyna ma w sobie coś z chłopaka.

Blazé Milano (fot. materiały prasowe)

Trudno się z tym nie zgodzić. Szczególnie teraz, gdy z podekscytowaniem szukamy męskich marynarek w stylu vintage, polujemy na najmodniejsze oversize’owe garnitury w stylu naszych ojców z lat 90. lub inspirując się trochę Carrie Bradshaw, obszerne koszule łączymy z ultrakobiecymi butami na szpilce i złotą biżuterią.

 Marynarki projektu Włoszek są z jednej strony przejawem wielofunkcyjnego podejścia do mody (pasują i do krótkich spódnic, i do dżinsów, do szpilek, sneakersów i kozaków, na każdą pogodę, okazję i do różnych typów figury), z drugiej zaś odzwierciedleniem iście włoskiego luksusu. Takiego, który się podziwia, którego się pożąda, a czasami nawet trochę zazdrości. Projektując poszczególne modele, przyjaciółki często inspirują się stylem największych ikon w historii mody. W tym sezonie z nostalgią spoglądały na drugą stronę Atlantyku na garderobę Lauren Hutton i Jackie Kennedy. Dlatego w najnowszej kolekcji pojawiły się na przykład modele w brązową lub różowo-żółtą kratkę, z wełny, żakardu i cupro, tradycyjne jedno- lub dwurzędowe albo o fasonie kimona, które amerykańskie arystokratki na pewno chętnie nosiłyby podczas wakacji w Hamptons.

Wildwood: Tylko ze skóry

Wildwood (fot. materiały prasowe)

Tak jak KASSL Editions zrodziło się z fascynacji płaszczem, tak ukraińska marka Wildwood powstała z miłości do absolutnego klasyka zarówno damskiej, jak i męskiej garderoby – skórzanej kurtki. I podobnie jak w holenderskiej firmie, także i w tej założycielami są przyjaciele (tym razem duet, Anna i Artur).

Kurtki, które u Wildwood zawsze wykonane są z najlepszej jakości i wytrzymałej skóry, projektanci traktują jak swego rodzaju malarskie płótno i bazę wyjściową do eksperymentów z formą, detalem i kolorem. W kolekcji marki znajdziemy więc zarówno klasyczne ramoneski (krótkie, z wyrazistymi zamkami, i nieco dłuższe, o fasonie zbliżonym do peleryny), jak i dziurkowane kurtki typu anorak, bombery, dwurzędowe żakiety, parki, modele w stylu militarnym i o prostej konstrukcji. Te ostatnie spełnią wymagania wszystkich minimalistek – mają nieco oversize’owy fason, jednorzędowe zapięcie, okrągły kołnierzyk, odpinane rękawy i piękny, kremowy kolor.

Michalina Murawska
  1. Moda
  2. Zjawisko
  3. Jeden projekt, wiele możliwości
Proszę czekać..
Zamknij