Znaleziono 0 artykułów
08.11.2020
Artykuł partnerski

Osnowa: Blisko ideału

08.11.2020
(Fot. Karolina Wilczyńska)

Marka Osnowa założona przez przyjaciółki – Paulinę Sołtyk i Paulinę Wardak – słynie z wysoce etycznej i odpowiedzialnej produkcji. To ekologiczna moda szyta w Polsce. W nowej kampanii pod hasłem „Together – close to nature, close to each other” wystąpiły kobiety w różnym wieku, o zróżnicowanych sylwetkach i odmiennym pochodzeniu – Irena, Mila i Oliwia.

Przyjaźnimy się od dawna, od dawna wyznajemy też zbliżone wartości. Łączy nas nie tylko poczucie wspólnej estetyki, ale też to, czego poszukujemy w modzie. Wykorzystując rodzinne zaplecze – szwalnię czerpiącą z najwyżej jakości polskiego rzemiosła – zależało nam na stworzeniu odpowiedzialnej i etycznej marki, która nie zagrażałaby środowisku – mówią Paulina Sołtyk i Paulina Wardak o założeniach Osnowy.

Marka jest przeznaczona przede wszystkim dla świadomych klientek, które kompletują garderobę w przemyślany sposób. – W naszej ofercie znajdziecie przede wszystkim klasyczne kroje, które są odpowiedzią na potrzeby kobiet ceniących prostotę i wygodę. Wierzymy, że nasze podejście pozwoli przekonywać coraz więcej osób do odpowiedzialnego podejścia do zakupów, a co za tym idzie, dążyć do realnych zmian w całej branży i lepszej kondycji naszej planety – mówią założycielki Osnowy, zdradzając ambicje wykraczające poza projektowanie ubrań.

(Fot. Karolina Wilczyńska)
(Fot. Karolina Wilczyńska)

Marka łączy myślenie o przyszłości branży, ochronie środowiska i lokalnej produkcji z tworzeniem rzeczy pięknych, trwałych i wygodnych. Nie ma tu mowy o przeroście formy nad treścią, wykonanie jest spójne z ideą, a dbałość o estetykę splata się z troską o planetę. 

Głównym założeniem Osnowy jest kapsułowa kompletna garderoba, którą możemy skompletować na przestrzeni lat – tłumaczą twórczynie. Każda kolejna kolekcja pozwala uzupełnić ubrania, które wcześniej trafiły do naszej szafy. Fasony są ponadczasowe, kolory stonowane, a materiały trwałe, więc nie ma mowy o sezonowych zakupach – to inwestycja na lata. – Nasze projekty to minimalistyczne i pasujące do siebie kroje, z których możemy stworzyć mnóstwo zróżnicowanych stylizacji – zapewniają założycielki.

(Fot. Karolina Wilczyńska)

Ich wielką pasją są materiały – innowacyjne i certyfikowane, produkowane nawet w najdalszych zakątkach świata. – Oprócz znanej już bawełny z recyklingu i organicznej GOTS znajdziemy m.in. certyfikowany elastan ROICA pochodzący z recyklingu z Japonii, włoską wełnę premium z recyklingu Re.Verso czy Newlife, poliester powstający w 100 proc. z wyławianych z oceanu butelek. Używamy jedwabiu organicznego, denimu z recyklingu oraz biodegradowalnego Tencelu™ – tłumaczą.

(Fot. Karolina Wilczyńska)

Co najmniej 1 proc. ze sprzedaży rzeczy marki zostaje przekazane na rzecz proekologicznych działań rekomendowanych przez fundację 1% For The Planet. Każdy krok produkcji jest odpowiedzialny – materiały są ekologiczne, dostawcy sprawdzeni, a ubrania szyte w rodzinnej szwalni z wieloletnim doświadczeniem. Szwaczki są sprawiedliwie traktowane i wynagradzane. Ich imiona znajdziemy na metkach ubrań. Dzięki temu wiemy dokładnie, kto stworzył nasze ubranie. Między twórcą a użytkownikiem tworzy się niezwykła więź. Kawałek materiału, który dzięki doświadczonym szwaczkom stał się naszym ubraniem, jest nasycony emocjami. To niejako element wspólny, nić łącząca dwie konkretne osoby, które kochają modę. 

Bliskość, czułość, wdzięczność stały się też tematem przewodnim kampanii kolekcji Together. Pod hasłem „Close to nature, close to each other” powstały zdjęcia Karoliny Wilczyńskiej. Fotografka ma zaledwie 21 lat, a już zasłynęła intymnymi portretami polskich gwiazd. Teraz na dzikiej plaży przed jej obiektywem stają Irena, Mila i Olivia. Trzy kobiety w różnym wieku, różnym rozmiarze (Osnowa szyje w rozmiarach od XS do XL), o różnym temperamencie. Każda z nich wybiera modę odpowiedzialną.

60-letnia Irena Wielocha (@kobieta.zawsze.mloda), jedna z polskich influencerek seniorek, przełamuje stereotypy, udowadniając, że wiek nie ma znaczenia – liczą się indywidualność, osobowość i styl. Olivia Wat o polsko-senegalskich korzeniach zajmuje się aktywizmem, a modelka Mila Zbinx o hipnotyzującym spojrzeniu to nadzieja branży.

Wszystkie wyglądają świetnie w ubraniach z kolekcji Together. Można z niej zbudować bazę garderoby. Znalazły się w niej klasyczne dżinsy Aron, Malme z wyższym stanem, Asane, czyli niebieskie o fasonie balloon (wykonane w 20 proc. bawełny z recyklingu), albo Maloy – balloon w odcieniu écru, a także kuloty Hanae i Valer. Do podstawowych elementów garderoby należą także czarna marynarka Lagan (skład: 100 proc. wełna organiczna), biała koszula Atra (100 proc. bawełna organiczna GOTS) czy jednorzędowy płaszcz Vaner. Together Osnowy to także sukienki, przede wszystkim małe czarne – Allsta o długości midi, slip dress Vige (100 proc. jedwab organiczny) czy koszulowa Lomma (100 proc. TENCEL™).

Nie mogło zabraknąć komfortowych, miękkich i wygodnych basików do domu, niezbędnych zwłaszcza teraz, gdy wiele z nas pracuje zdalnie. Na liście zakupów powinny znaleźć się szary golf Arset, body czarne Asla z golfem czy luźne dresy Molen. Loungewear to także domena Osnowy – do wyboru są także obszerne T-shirty Vang, krótkie kolarki Alta i legginsy Nikke. Podczas gdy wiele marek podczas pandemii nadrabia zaległości z mody ekologicznej, użytkowej i bliskiej codziennemu życiu, Osnowa tę lekcję odrobiła już dawno. W końcu założeniem twórczyń marki była praca zgodna z ich ideałami.

 

Zdjęcia: Karolina Wilczyńska

Asystent fotografa: Jakub Krul

Modelki: Irena Wielocha, Mila Zbinkowska, Olivia Wat

Stylizacja: Gosia Białobrzycka / Van Dorsen Artists

Makijaż i fryzury: Paulina Kurowiak

Produkcja: Zuza Gąsiorek, Joanna Dziel / sidorowicz.co

Anna Konieczyńska
  1. Moda
  2. Premiery
  3. Osnowa: Blisko ideału
Proszę czekać..
Zamknij