Znaleziono 0 artykułów
06.11.2018

Marka Pyer Moss zwycięzcą 15. edycji CFDA/Vogue Fashion Fund

06.11.2018
Pyer Moss wiosna-lato 2019 ( fot. Getty Images(

Założona w 2013 roku przez Kerby'ego Jean-Raymonda marka pokonała konkurencję – finalistę konkursu LVMH, Matthew Adamsa Dolana, Batshevę Hay i Emily Adams Bode. Projektant w nagrodę otrzyma dotację w wysokości 400 tysięcy dolarów. Jako laureat dołączy do zwycięzców poprzednich edycji – Proenza Schouler, Thoma Browne'a czy Josepha Altuzzary.

CFDA/Vogue Fashion Fund to od lat jeden z najbardziej prestiżowych konkursów dla młodych marek. Nominowani projektanci mogą liczyć na publikację na stronach amerykańskiego „Vogue'a”, a laureaci na wysokie nagrody. W tym roku dla dwóch finalistów przewidziano grant  w wysokości 150 tysięcy dolarów, a dla zwycięcy aż 400 tysięcy. Tym ostatnim, w piętnastej już edycji konkursu, został Kerby Jean-Raymond, twórca amerykańskiej marki Pyer Moss.

Potencjał młodych projektantów oceniało w tym roku jury złożone między innymi z Anny Wintour, Evy Chen, redaktorów amerykańskiego „Vogue'a”, Marka Holgate'a i Nicole Phelps, oraz Josepha Altuzzary, który zwyciężył w konkursie w 2011 roku. Wszyscy byli zgodni: nominowani twórcy nie tylko wyróżniają się talentem i kreatywnością, ale prezentują podejście, w którym zaangażowanie w sprawy społeczne jest równie ważne, co zamiłowanie do mody.

Kerby Jean-Raymond (Fot. Amber De Vos/Patrick McMullan , Getty Images)

Marka Pyer Moss, którą Jean-Raymond założył w 2013 roku, w ciągu pięciu lat nie tylko stała się jednym z najciekawszych punktów w programie nowojorskiego tygodnia mody, lecz przez wielu postrzegana jest jako przykład konceptu, który wykorzystuje swoje zasięgi do nagłaśniania ważnych spraw. Sam projektant mówi o niej jako o „projekcie artystycznym” lub „czasowym eksperymencie socjologicznym”. Dużo łączy go zatem z reprezentującym podobne podejście Virgilem Ablohem. Podobnie jak założyciel Off-White i dyrektor kreatywny Louis Vuitton Homme, Jean-Raymond w swoich pokazach tradycyjną prezentację łączy ze storytellingiem i elementami teatralnego spektaklu. Chętnie wchodzi też we współprace z artystami.

Michalina Murawska
  1. Moda
  2. Premiery
  3. Marka Pyer Moss zwycięzcą 15. edycji CFDA/Vogue Fashion Fund
Proszę czekać..
Zamknij