Znaleziono 0 artykułów
06.03.2020

Awatar na okładce włoskiego „Vogue’a”

06.03.2020
(Fot. Mert i Marcus)

„Co jest dziś prawdziwe?” – pyta redakcja, po raz pierwszy oddając okładkę „wymyślonej dziewczynie”. Na potrzeby zdjęć Merta i Marcusa graficy stworzyli cyfrowe modelki: Idę, Teresę, Helgę, Anastasię i Stevie.

Niepokojącą okładkę włoskiego „Vogue’a” z „nieistniejącą modelką” stworzyli duet fotografów Mert i Marcus, redaktor naczelny, Emanuele Farneti, dyrektor kreatywny magazynu, Ferdinando Verderi oraz zespół grafików, którzy wykreowali awatary – Idę („dziewczynę” z okładki), Teresę, Helgę, Anastasię i Stevie.

Redakcja włoskiego „Vogue’a” od zawsze dbała o to, żeby magazyn oddawał ducha czasów. W ostatnich miesiącach na świecie rozmawia się przede wszystkim o kryzysie klimatycznym, zrównoważonym rozwoju i populizmie, a ostatnio także o zagrożeniu koronawirusem. Dlatego też przedostatnie wydanie magazynu nie zawierało ani jednej sesji zdjęciowej. Zastąpiono je ilustracjami po to, by podkreślić, jak wysokie koszty (nie tylko materialne) ponosimy, robiąc na całym świecie zdjęcia. Potem Farneti postanowił wykorzystać okładkę „Vogue’a”, żeby zaapelować o wpłacanie datków na rzecz tonącej Wenecji. Teraz Farneti i jego zespół postanowili zastanowić się nad tym, co jest prawdziwe.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

WHAT IS REAL TODAY? Introducing the first Vogue Italia imaginary cover girl. On newsstands tomorrow. Photography @MertAlas and @MacPiggott Fashion @GiorgioArmani Styling @LottaVolkova “As our March issue appears on newsstands, the streets of Milan are almost deserted. A contagious virus has spread in just a few hours, forcing the closure of museums, bars, schools and offices. For a currently unknown period of time, people will have to avoid physical social interaction and, if possible, stay at home. In a paradoxical twist, reality has now caught up with, and overtaken the idea that gave rise to the issue you are about to read. As a precaution or for security, out of paranoia, laziness or convenience, we live in an age where physical experiences are in fact discouraged, turning them into an increasingly rare occurrence. Nowadays it seems dispensable, or even hazardous, to see, touch and speak to each other without the mediation of a computer screen. But, we wondered, if real life becomes an existence filtered by a screen, what does ‘real’ mean today? It is the question that inspired this month’s cover, which – created by the visionary talent of the photographers Mert and Marcus and our creative director Ferdinando Verderi – is the first in the magazine’s history to be dedicated to a girl who doesn’t exist. At least in real life.” #EmanueleFarneti See more via link in bio. Full credits: Editor in chief @EFarneti Creative director @FerdinandoVerderi Casting directors @pg_dmcasting @samuel_ellis @ DM Fashion Studio Hair @MustafaYanaz @artandcommerce MakeUp @_GeorginaGraham @managementartists Manicure @LaurenMichellePires @dandvmanagement Set design @migsbento @streetersagency Casting @midlandagency Production @palmproductionsglobal #whatisreal

Post udostępniony przez Vogue Italia (@vogueitalia)

„Nie stworzyliśmy Idy, Teresy, Helgi, Anastasii i Stevie, żeby pokazać, że cyfrowe piękno może zastąpić prawdziwe kobiety. Wręcz przeciwnie, chcieliśmy udowodnić, że ludzkie piękno zasadza się w niedoskonałości. Najważniejszy przekaz jest jednak jeszcze inny. Żyjemy w dwóch światach – rzeczywistym i wirtualnym, które się symbiotycznie przeplatają. Rzeczywistość wzoruje się na Instagramie, podczas gdy w aplikacji coraz częściej zamiast zdjęć z filtrami pokazujemy analogową autentyczność. Podczas gdy technologia umożliwia nam tworzenie światów łudząco podobnych do rzeczywistości, coraz żywsza jest potrzeba tworzenia światów zupełnie innych od naszego. Numer powstał po to, żeby zastanowić się, gdzie przebiega dziś granica między rzeczywistością a fikcją” – napisał na Instagramie Farneti.

Dodatkowym kontekstem, o którym wcześniej nie myślano, okazał się koronawirus. We Włoszech zmarło już 150 sto osób, liczba zarażonych stale rośnie. „Gdy numer trafia do kiosków, ulice Mediolanu są opustoszałe. Wirus rozprzestrzenił się w ciągu kilku godzin. W barach, biurach i muzeach – pustki. Nie wiadomo, jak długo ludzie będą zmuszeni do unikania kontaktów z innymi, a może nawet do pozostania w domu. To paradoksalne, że rzeczywistość dogoniła naszą ideę. Żyjemy w czasach, w których możemy unikać tworzenia realnych więzi – z lenistwa, z wygody, a teraz także ze strachu. Nie potrzebujemy już dotknąć drugiego człowieka, żeby się z nim spotkać. Robimy to za pośrednictwem technologii. Jeśli tak, to co jest prawdziwe? Przedstawiamy pierwszą okładkę z dziewczyną, która nie istnieje. Przynajmniej w prawdziwym życiu” – głosi profil instagramowy włoskiego „Vogue’a”.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

‘The Real Girls of the Season’ 📲📲📲 Photography @MertAlas and @MacPiggott Styling @LottaVolkova Fashion @Chanelofficial @Fabrice.Desvaux The March Issue of Vogue Italia - on newsstands tomorrow. “The intention behind creating Ida, Teresa, Helga, Anastasia, Stevie isn’t so much to point out that digital beauty obviously can’t replace real beauty, or that digital girls, in all their perfection, reveal how genuine perfection lies in the unique imperfection of each of us in flesh and blood. Instead, we wanted to offer a delicate and poetic portrayal of the incredible osmosis between these two worlds. Where reality pursues the filters of Instagram, and on Instagram we are conversely starting to see the emergence of a less artificial and more sincere, analogical reality. Where technology allows the creation of worlds that are so similar to the real world that, in reaction, there is a return to the desire to imagine alternative, fantastical other worlds. This entire issue looks at the fine line that divides reality and fiction in our age.” #EmanueleFarneti See more via link in bio. Full credits: Editor in chief @EFarneti Creative director @FerdinandoVerderi Casting directors @pg_dmcasting @samuel_ellis @ DM Fashion Studio Hair @MustafaYanaz @artandcommerce MakeUp @_GeorginaGraham @managementartists Manicure @LaurenMichellePires @dandvmanagement Set design @migsbento @streetersagency Casting @midlandagency Production @palmproductionsglobal #whatisreal

Post udostępniony przez Vogue Italia (@vogueitalia)

Anna Konieczyńska
  1. Moda
  2. Premiery
  3. Awatar na okładce włoskiego „Vogue’a”
Proszę czekać..
Zamknij