148 lat kultowych levisów 501
Z okazji 148-lecia dżinsów 501 marka Levi’s przygotowała kampanię z udziałem siedmiu inspirujących bohaterów. Obchodom jubileuszu wprowadzenia nitowanych dżinsów na rynek towarzyszy specjalna kolekcja.
W 1873 roku w San Francisco Jacob Davis i Levis Strauss uszyli pierwsze dżinsy wzmocnione miedzianymi nitami. Dla ułatwienia identyfikacji poszczególnych fasonów stworzyli system numerowania. Najtrwalszy model nazwano 501. Z zamysłu robocze spodnie szybko stały się ulubionym elementem garderoby kowbojów. Wraz z fascynacją Dzikim Zachodem przeniknęły na srebrny ekran, a zaraz później do szaf gwiazd, zbuntowanych nastolatków i polityków. Przechodziły z pokolenia na pokolenie. W latach 70. hipisi zdobili 501 znakami pokoju, punki pruli je do ostatniej nitki, a w ostatniej dekadzie XX wieku podbiły serca miłośników nowojorskiego minimalizmu. Dziś, z duchem czasu i zgodnie z ideą zrównoważonej produkcji, są wykańczane techniką WaterLess, która ogranicza zużycie wody o 96 proc.
W dniu 148. urodzin 501 marka Levi’s opublikowała wyjątkową kampanię z udziałem siedmiu młodych osób ORIGINALS: Naomi Osaki, Hailey Bieber, Emmy Chamberlain, Barbie Ferreiry, Jadena Smitha, Marcusa Rashforda i Shai Gilgeous-Alexander. – Zainspirowaliśmy się emocjonalną więzią, którą każda z tych osób wiąże ze spodniami 501®. Ich indywidualny styl i historie sprawiają, że dżinsy nabierają niepowtarzalnego charakteru – mówi Karen Riley-Grant, Levi’s® Chief Marketing Officer.
Aby uczcić urodziny słynnej sylwetki, Levi’s wprowadza również dwie jubileuszowe kolekcje, na które składają się dżinsy i szorty 501 w różnych odcieniach denimu, Levi's® Vintage Clothing 1955 „Japan” 501®, czyli klasyczny model 501® w stylu Shrink-to-Fit 1955 wykonany z japońskiego dżinsu i limitowana seria koszulek 501® z siedmioma wyjątkowymi grafikami z archiwów Levi's®.