Casey Cadwallader, który od pięciu lat pełni stanowisko dyrektora kreatywnego domu mody Mugler, jako jeden z nielicznych projektantów z łatwością godzi dziedzictwo marki z nowoczesnym spojrzeniem na modę. Teraz jego wizja staje się jeszcze bardziej inkluzywna. Kolekcja powstała we współpracy z H&M to jednocześnie inspirująca podróż po archiwach i doskonały przykład demokratyzowania mody bez uszczerbku dla jakości.
Gdy Casey Cadwallader opowiada o sobie – podejściu do projektowania, inspiracjach i planach – stawia na konkret. Gdy jednak pada pytanie o Thierry’ego Muglera – legendarnego założyciela domu mody, którym kieruje od pięciu lat – trudno mu ukryć wzruszenie. – Był wspaniałą, niezwykle hojną i uczuciową osobą – opowiadał o nim podczas konferencji prasowej zorganizowanej tuż przed uroczystą prezentacją kolekcji stworzonej we współpracy z H&M. Wspólny projekt francuskiego domu mody i szwedzkiego brandu jest jedną z najgorętszych i najbardziej wyczekiwanych inicjatyw tego typu, a także kolejnym etapem rozwoju mody inkluzywnej i multidyscyplinarnej w formie artystycznego przekazu.
Oficjalna prezentacja kolekcji odbyła się w Nowym Jorku
Choć marka Mugler związana jest z Paryżem, Nowy Jork okazał się odpowiednim miejscem na zaprezentowanie powstałych w ramach współpracy z H&M projektów. Nie tylko dlatego, że stąd pochodzi Casey Cadwallader. Jest, jak mówił projektant, a także dyrektorka kreatywna H&M Ann-Sophie Johansson, „centrum wszystkiego”. Tu nakładają się na siebie estetyki i kultury, tu buzuje od różnorodności, tu niemożliwe staje się możliwe. A taką wizję w domu mody Mugler starał się realizować najpierw jego założyciel, a później Cadwallader.
Thierry Mugler brał udział w początkowych pracach nad kolekcją
Dom mody Mugler był na liście życzeń H&M już od dawna. Przed śmiercią Thierry Mugler brał udział w początkowych etapach powstawania kolekcji. Gdy w styczniu ubiegłego roku niespodziewanie zmarł, Cadwallader postawił sobie za cel stworzenie linii, celebrującej największe dokonania Muglera. Powstała więc na bazie motywów, które projektant lubił najbardziej – garniturów z mocno zarysowaną talią czy gorsetowych wstawek z przezroczystymi panelami.
Kolekcja Mugler i H&M stworzona została z myślą o fanach francuskiego domu mody, ale też o osobach mniej świadomych jej historii i dziedzictwa
Fani francuskiej marki błyskawicznie rozpoznają w tej kolekcji najbardziej kultowe projekty i motywy – wykorzystane jednak nie dosłownie (tego Cadwallader chciał uniknąć), a jako subtelne wariacje na temat archiwalnych propozycji. Dla innych będzie to okazja do poznania bliżej estetyki i wartości domu mody Mugler – bezbłędnej konstrukcji i architektonicznej formie, ciałopozytywności i koncepcji ubrania jako zbroi.
Nowojorska prezentacja była kontynuacją klipu, którego użyto do ogłoszenia współpracy
Mugler pod kierownictwem Cadwalladera słynie z multimedialnych i interdyscyplinarnych prezentacji – zamiast tradycyjnych pokazów projektant wybiera muzyczny performance albo ekspresyjne wideo. Nowojorski event także na równi stawiał modę i muzykę. Dynamicznej choreografii modelek towarzyszyły występy najbardziej charyzmatycznych gwiazd młodego pokolenia, które wcześniej można było usłyszeć i zobaczyć w klipie zapowiadającym współpracę obu marek – Shygirl, Amaarae i Eartheater.
Kolekcję zaprezentowały największe współczesne ikony modelingu
Pokaz Mugler i H&M był nie tylko wydarzeniem o niepowtarzalnej atmosferze, ale przede wszystkim imprezą z udziałem gwiazd. Kolekcję prezentowały m.in. Paloma Elsesser, Eva Herzigova i Precious Lee, a z bliska podziwiały takie ikony popkultury jak Pamela Anderson i Dominique Jackson.
Kolekcja H&M i Mugler pojawi się w sprzedaży 11 maja.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.