„Nasze lekkomyślne działania spaliły dom, w którym żyjemy” – napisał na Instagramie dyrektor kreatywny domu mody. W planie ma rezygnację z pokazów podczas tygodni mody, sezonowości i nadprodukcji.
Alessandro Michele publikuje na Instagramie Gucci wypisy ze swojego pamiętnika „Okazaliśmy się być tacy mali”. Podczas izolacji, którą projektant odbywał w Rzymie, pochylił się nad przyszłością marki. Podkreślił, że potrzebna jest radykalna zmiana w podejściu do mody. Zwrócił uwagę na bardziej zrównoważone działania, a szczegóły ogłosi podczas wirtualnej konferencji już dziś, 25 maja.
Projektant planuje odejść od dotychczasowych terminów, nadprodukcji i nadmiernej wydajności. Michele chce porzucić sezonowość, która oznacza pracę w zawrotnym tempie i pokazywanie kolekcji z ogromnym wyprzedzeniem. Nie będzie też dostosowywał się do harmonogramu tygodni mody. Zamiast tego na własnych zasadach pokaże jedynie dwie kolekcje w roku.
„Nasze lekkomyślne działania spaliły dom, w którym żyjemy. Uważaliśmy się za oddzielonych od natury, czuliśmy się przebiegli i wszechmocni. Uzurpowaliśmy sobie naturę, zdominowaliśmy ją i zraniliśmy. Nasza wyniosłość sprawiła, że straciliśmy poczucie braterstwa z motylami, kwiatami, drzewami i korzeniami. Tyle chciwości spowodowało, że utraciliśmy harmonię i troskę, a także poczucie przynależności i więzi. Naruszyliśmy świętość życia, ignorując naszą pozycję w naturze jako gatunek. Brakowało nam tchu” – pisał w przejmującym poetyckim wpisie z 29 marca.
Od wybuchu pandemii w świecie mody trwa dyskusja o przyszłości branży. Na początku maja grupa światowych projektantów na czele z Driesem Van Notenem, Gabrielą Hearst i Marine Serre podpisali list otwarty, nawołujący do zmiany kalendarza mody. Miałoby to dać projektantom czas na uczynienie marek „społecznie i środowiskowo zrównoważonymi”. Teraz do dyskusji dołącza wydawca Condé Nast, pokazując, jak ważną rolę do odegrania mają przed sobą konglomeraty medialne. W ramach kolejnego etapu globalnej strategii na rzecz zrównoważonego rozwoju zapowiedziano, że korporacja osiągnie neutralność węglową do 2030 r.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.