Pierwsza kolekcja autorskiej biżuterii premium Goldenmark
Marka zachęca, by traktować biżuterię jak inwestycję w styl i wspomnienia. W swojej pierwszej kolekcji Giselle proponuje ponadczasowe projekty, które można przekazywać kolejnym pokoleniom, a wcześniej cieszyć się nimi przez lata.
Najważniejszą inspiracją dla twórców pierwszej autorskiej kolekcji biżuterii Goldenmark była popularna moneta Krugerrand. Jest ona symbolem powodzenia, prestiżu, wyjątkowości, gwarancją jakości i wytrzymałości, dzięki czemu przetrwa próbę czasu. Może być zatem również uznawana za znak nieprzemijalności.
Złoto Goldenmark: Życzenia pomyślności
Krugerrand pochodzi z RPA i jest jedną z monet lokacyjnych, tak zwanych bulionowych, co w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej” tłumaczył prezes Goldenmark Wojciech Kaźmierczak. Tego typu monety bite są w czysto inwestycyjnych celach. – To po prostu inna forma sztabki, ale moneta jest od niej kilkadziesiąt złotych droższa ze względu na bardziej skomplikowany proces produkcyjny – opowiada Kaźmierczak. Z tego też powodu Krugerrand – wybijana z największą starannością za pomocą unikalnej techniki stempla lustrzanego, co pozwala osiągnąć idealnie wypolerowaną powierzchnię – jest pożądana przez inwestorów i kolekcjonerów. Charakteryzuje ją precyzyjne wykończenie, w tym poziome żłobienie, czyli moletowanie.
Na jej rewersie znajduje się gazela, wizytówka RPA i symbol pomyślności. To zwierzę stało się także motywem przewodnim pierwszej autorskiej biżuterii premium, wzbogacającej portfolio Goldenmark, o nazwie nazwę Giselle. Twórczo opracowany, autorski wizerunek stworzenia odnosi się do kobiecej pewności siebie, jest także symbolem – oprócz powodzenia i obfitości – piękna i szlachetności oraz siły oraz subtelności. Te wszystkie cechy doskonale współgrają z ideą ponadczasowej złotej biżuterii, którą wraz ze wspomnieniami i rodzinnymi historiami można przekazać kolejnym pokoleniom.
– Projektując kolekcję dla Goldenmark, od samego początku wiedziałam, że biżuteria musi czerpać inspirację z Krugerranda. Jednak to motyw gazeli, z jej zwinnością i przenikliwością, który stanowi dla mnie synonim współczesnej kobiety, był kluczowym elementem całego projektu – wyjaśnia swoje inspiracje Joanna Stachowiak, pomysłodawczyni i projektantka kolekcji.
Goldenmark: Biżuteria pełna znaczeń
Cała kolekcja Giselle jest pełna symboli. Przewijają się w niej nie tylko elementy wzornicze, zaczerpnięte z Krugerrand, jak unikatowe wykończenie czy postać gazeli, lecz także sam kształt monety, której motyw od wieków jest wykorzystywany w biżuterii, choć nie od początku w formie ozdobnej. W starożytności bowiem noszono przy sobie pieniądze dla bezpieczeństwa na szyi lub w formie bransoletek wokół nadgarstków. Od zawsze jednak moneta była symbolem szczęścia, pomyślności, bogactwa, zdarzało się więc, że zanim zaczęto budować nowy dom, zakopywano pod fundamentami monety, by dawały powodzenie przyszłym mieszkańcom.
Goldenmark w Polsce od lat jest ekspertem i liderem dystrybucji złota i srebra inwestycyjnego. W ofercie marki znajdziemy – obok sztabek, kamieni szlachetnych, dzieł sztuki oraz najnowszej biżuterii – także monety inwestycyjne, co jest nawiązaniem do tradycji menniczej Wrocławia, z którego Goldenmark pochodzi. Złoto w trwałej próbie 585 jest podstawą kolekcji Giselle. Kruszec ten jest niezwykle wytrzymały, nie tylko jeśli chodzi o czynniki mechaniczne, lecz także pod względem wartości, co wydaje się cenne w czasach zawirowań gospodarczych. Wykonanej z niego biżuterii zapewnia natomiast jakość na lata.
Giselle, czyli ponadczasowość
Kolekcja została zaprojektowana z myślą o kobietach budujących własne prywatne zbiory dodatków, nie podążających wyłącznie za trendami, takich, którym zależy, by biżuteria podkreślała ich osobowość. Dlatego w Giselle przeważają elementy, które mogą być noszone osobno lub razem, w najróżniejszych konfiguracjach. Ich design jest ponadczasowy, to połączenie klasyki z nowoczesnością, o wyjątkowym charakterze, ale na tyle uniwersalnym, że sprawdzi się na każdą okazję.
W kolekcji znajdziemy naszyjniki, kolczyki, pierścionki (w tym sygnety i obrączki), bransoletki i zawieszki stworzone specjalnie dla Goldenmark i wykonane w niewielkich, rodzinnych manufakturach w Polsce i we Włoszech. Większość projektów opiera się na kształtach kolistych, nawiązujących do monety. Okrągłe są więc miękko zakończone oczka łańcuchowych kolii, w tym kształcie są także zamknięte symbole serca i nieskończoności (ten w subtelny sposób został ukryty m.in. w pierścionkach zaręczynowych). Na szczególną uwagę zasługuje także bransoletka ręcznie utkana z jedwabiu i złota oraz biżuteria zdobiona diamentami lub wykonana z pereł, tak lubianych niegdyś przez Coco Chanel, symbolizujących czystość, niewinność i nieprzemijającą doskonałość. W biżuterii Goldenmark zostały wykorzystane perły Akoya. Warto dodać, że kolekcja, choć osadzona w tradycji najlepszego, niezwykle precyzyjnego złotnictwa, powstała przy użyciu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, takich jak laserowe matowienie w odlewie, czy wspomniane wcześniej tkanie ze złotej i jedwabnej nici.
Ponadczasowość biżuterii tej marki oraz myśl przewodnią towarzyszącą promocji, czyli „Wartości dla pokoleń”, podkreśla także osoba Lidii Popiel. Modelka i fotografka została twarzą kolekcji Giselle i udowadnia, że klasa oraz piękno są długowieczne. Tak jak złota biżuteria.
Kolekcję Giselle można zobaczyć i kupić w salonach Goldenmark w kilkunastu miastach w Polsce oraz w sklepie internetowym goldenmark.com. Ceny biżuterii rozpoczynają się od 849 złotych.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.