SHERO to bohaterka własnego życia, która może osiągnąć wszystko
Answear.LAB to marka, która zawsze stoi po stronie kobiet. Przypomina o tym każdą limitowaną kolekcją, kwestionując utarte schematy panujące (nie tylko) w świecie mody. To również marka, która konsekwentnie propaguje ideę siostrzeństwa oraz zachęca kobiety do wyrażania wewnętrznej siły i odważnego podkreślania swojej wyjątkowości.
Właśnie temu ma służyć nowa kolekcja Answear.LAB – BE SHERO (z ang. „she” – ona i „hero” – bohater). Przekaz, który jej przyświeca, brzmi: bądź bohaterką swojej własnej opowieści.
Do współpracy przy jej tworzeniu Answear.LAB zaprosiła ilustratorkę Magdalenę Pankiewicz. Jej prace zdobią publikacje poświęcone tematyce kobiecej. Artystka stworzyła pięć kolorowych, emanujących mocą grafik dedykowanych kobietom.
– W moich ilustracjach zawsze najważniejsza jest kobieta, jej świat i pełen wachlarz emocji – mówi Magdalena Pankiewicz. – Dlatego inspiracją do powstania grafik dla Answear.LAB była współczesna buntowniczka: niepokorna, pewna siebie, wiedząca, czego oczekuje od życia. Chciałam, aby ta seria motywowała młode pokolenie dziewczyn do działania i do stawiania siebie na pierwszym miejscu oraz żeby dzięki niej czuły, że wszystkie tworzymy jedną wspólnotę Rebel Girls.
Swoimi wyjątkowymi limitowanymi kolekcjami, jak BE SHERO, marka Answear.LAB pragnie zmieniać otaczającą nas rzeczywistość. Bo przecież stylizacją można zamanifestować tak wiele! Na przykład styl power dressing, akcentujący nasze kompetencje i wzmacniający autorytet, nieraz dodawał kobietom pewności siebie, pozwalając im sięgać po stanowiska zarezerwowane dla mężczyzn.
– Moda od zawsze potrafi wyrażać ważne rzeczy – zauważa Agnieszka Pruchnik, brand dyrektorka Answear.LAB. – A my uważamy, że nasze ubrania mogą być także symbolem zmian społecznych, w myśl zasady „wear your values”. Dlatego stworzyłyśmy kolekcję, która celebruje kobiecość. W tych ubraniach możemy zamanifestować zarówno swoje wartości, jak i siostrzeństwo, które nas łączy – dodaje.
Wymowne hasła na T-shirtach z kolekcji BE SHERO, jak: I am a woman. What is your superpower?, dodają nam mocy, by zawalczyć o wszystko, czego tylko zapragniemy. A nawet więcej. Otóż jedna z klientek marki, która odwiedziła stand Answear.LAB podczas Co Jest Grane Festival & Women’s Voices, zdradziła, że wspomniany T-shirt będzie zakładać na spotkania z mężczyznami, by zaznaczyć swoją wyjątkowość. Bo przecież każda z nas jest wyjątkowa, choć zdarza się, że często o tym nie pamiętamy. Na szczęście kolekcja BE SHERO tworzona przez kobiety i dla kobiet będzie nam o tym zawsze przypominać.
– Każda kolekcja Answear.LAB to opowieść o kobietach – mówi Agnieszka Wojnicka, Special Project Coordinator w Answear.com. – Za pośrednictwem mody poruszamy ważne tematy, inspirujemy i motywujemy. Tym razem, stając się częścią festiwalu kobiecych głosów, głośno i wyraźnie zachęcamy kobiety do wzięcia spraw w swoje ręce i uwierzenia we własną moc. Kolekcja BE SHERO to pochwała niezależności, życia na własnych zasadach i kobiecej siły, dzięki której możemy zmieniać świat i działać, pozostając przy tym sobą.
Z tym przesłaniem kolekcja BE SHERO oficjalnie zadebiutowała podczas ostatniego Co Jest Grane Festival & Women’s Voices Kolektyw, którego Answear.LAB była głównym partnerem (16 i 17 czerwca w Warszawie) Na scenie wystąpiły m.in. Kasia Nosowska, Margaret, Paulina Przybysz i zespół Bokka. Mocnym kobiecym głosom towarzyszyli Sokół, Rubens, Mrozu oraz Tymek. Wybrzmiała tam także akcja pod hasłem „Nie mamy zgody na przemoc”. Idea natychmiast porwała setki uczestniczek i uczestników wydarzenia. Zachęceni do symbolicznego protestu przeciw przemocy naklejali na ścianę z hasłem kartki ze słowami: miłość, szacunek, wsparcie, czułość. W efekcie ich spontanicznych działań napis „Nie mamy zgody na przemoc” zmienił się w przekaz „Mamy moc”.
We wspomnianej akcji społecznej zainagurowanej przez Answear.LAB chodziło również o realne wsparcie. Dlatego marka przekazała 20 tys. złotych Fundacji Feminoteka walczącej z przemocą wobec kobiet.
– Darowizna zasili Fundusz Przeciwprzemocowy Feminoteki – mówi Jolanta Gawęda, wiceprezeska Fundacji Feminoteka. – Środki z Funduszu pozwalają szybko, bez wniosków i zbędnych formalności pomagać kobietom, które doświadczyły przemocy seksualnej. Skutki fizyczne, psychiczne oraz strach sprawiają, że dla wielu kobiet niemożliwe staje się chodzenie do pracy, a przez to dbanie o stabilność finansową. Dzięki środkom z Funduszu możemy opłacić im rachunki, wizyty lekarskie, terapię, leki, zorganizować przeprowadzkę w bezpieczne miejsce. Jesteśmy otwarte na różne potrzeby kobiet. Wsparcie pozwala pokrzywdzonym rozpocząć proces zdrowienia, nie martwiąc się o podstawowe sprawy – podkreśla.
Gestów wsparcia ze strony Answear.LAB było i będzie więcej, bo ta polska marka tworzy modę zorientowaną na palące kwestie dotyczące praw kobiet. Przypomnijmy, że we współpracy z lokalnymi fundacjami marka wspiera kobiety na wszystkich 11 rynkach, na których działa. W 2022 roku przekazała im łącznie 145 300 złotych. Dochód ze sprzedaży ubiegłorocznej kolekcji Answear.LAB – „Girl Power” – trafił do założonej przez podróżniczkę Martynę Wojciechowską fundacji Unaweza. Organizacja ta dodaje skrzydeł kobietom z całego świata poprzez wyrównywanie szans społecznych, ekonomicznych i prawnych oraz pomoc w trudnej sytuacji życiowej i materialnej.
Wraz z kolekcją BE SHERO marka Answear.LAB zachęca, byśmy przejęły kontrolę nad swoim życiem i odważnie stawiły czoła wyzwaniom. Bo wszystkie jesteśmy bohaterkami swojej własnej opowieści.
Poznaj kolekcję: https://answear.com/s/be-shero
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.