Kampania Balenciagi na jesień 2022 nawiązuje do prowokacyjnego charakteru reklam z początku lat 90. W jej pierwszej odsłonie, sfotografowanej przez brytyjską artystkę Nadię Lee Cohen, pozują Bella Hadid, Aya Nakamura, Kit Butler, Zuo Chen, Abdou Diop, Inti Wang i Lina Zhang.
Wideo promujące kolekcję „The Lost Tape”, nakręcone kamerą VHS przez Harmony’ego Korine’a, oddaje ducha lat 90. Sylwetki raverów i postgrunge’owców są posunięte do granic możliwości. Balenciaga bawi się proporcjami, tworząc nowe modele i odświeżając kultowe klasyki. W kapsule znajdziemy przeskalowane garnitury, tweedowe sukienki czy dżinsy z niskim stanem. Nie zabraknie także wiązanych płaszczy, mikrotopów, znoszonych trenczy czy różnorodnej biżuterii. Na miłośniczki torebek czekają modele Lindsey, Crush i Crocs Bag, a także XX, Hourglass, Everyday Tote i Le Cagole.
W ofercie pojawią się także nowe modele obuwia. Excavator powstały z inspiracji kowbojskimi butami sięgającymi ud, a Kensington to płaskie mule z kwadratowym noskiem. Model Falkon ma szeroką, elastyczną cholewkę, która nadaje mu dodatkową objętość.
Ponieważ dla Balenciagi ważna jest odpowiedzialna produkcja, kolekcja powstała w 89,6 proc. z certyfikowanych, zrównoważonych tkanin, a skóra użyta w odzieży i akcesoriach pochodzi z odzysku.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.