„Nowa kampania Bottegi Venety to dziś najbardziej cool rzecz w internecie”, ogłosił twórca popularnego konta na Instagramie @stylenotcom. I ma rację. Pierwsza sesja wizerunkowa zrealizowana pod kierownictwem dyrektora kreatywnego Matthieu Blazy’ego promuje oczywiście jego debiutancką kolekcję na jesień-zimę 2022, ale hołduje też innym wartościom: tradycji, rękodziełu i pracy zespołowej.
- Bottega Veneta powstała dzięki zaangażowaniu artystów i rzemieślników. Praca zespołowa leży u jej podstaw i jest ważną częścią jej historii. Tak właśnie podeszliśmy do tej kampanii – razem, z wieloma różnymi punktami widzenia – mówi o sesji wizerunkowej swojej debiutanckiej kolekcji Matthieu Blazy, który stery włoskiej marki przejął w 2021 r.
Podobnie jak w kolekcji, w jesiennej kampanii artyzm towarzyszy pragmatyzmowi. Na rolę, jaką w kreowaniu dziedzictwa Bottegi Venety odegrał ten drugi, Blazy zwraca szczególną uwagę. – To, że specjalizuje się w torbach i skórzanych akcesoriach, powoduje, że kojarzymy ją z byciem w ciągłym ruchu, z odkrywaniem nowych miejsc – mówi. – Jej fundamentem jest idea rękodzieła w drodze, ponadczasowość ponad chwilową modą. Razem stanowią esencję jej dyskretnej mocy.
Motyw pracy zbiorowej, która hołduje funkcjonalnemu rękodziełu, zrealizowano na wielu poziomach. Przede wszystkim, do sfotografowania kampanii zaproszono różnych fotografów, którym powierzono wykonanie portretów oraz zbliżeń na najbardziej wyraziste projekty i ich detale: kozaki i torebki z plecionki, mięsiste frędzle wykańczające spódnice midi, miękkie sztuczne futra. Różnorodny był także casting – kolekcję Blazy’ego prezentują modele i modelki, znane twarze i debiutanci, osoby o różnych typach urody i w różnym wieku. Tworząc sesję, ekipa nie ograniczyła się tylko do jednej lokalizacji – śladem słów dyrektora kreatywnego, zdjęcia wykonano w kilku miejscach, osadzając projekty w zmieniających się czasie i przestrzeni, pokazując tym samym, że stają się ważną częścią indywidualnych historii.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.