Boucheron Quatre: Paryż zaklęty w biżuterii
Marka jubilerska, która jako pierwsza otworzyła swoją siedzibę przy Place Vendôme, stała się symbolem Paryża na równi z wieżą Eiffla. Quatre, jedna z kultowych kolekcji Boucheron, łączy francuski szyk z zadziornym minimalizmem.
Minęło już ponad 160 lat, od kiedy Frédéric Boucheron otworzył swój pierwszy butik, a 125, od kiedy spełnił swoje marzenie o sklepie z biżuterią przy paryskim Place Vendôme. Syn bławatników wybrał sobie słoneczną stronę placu, żeby diamenty w jego oknie wystawowym, w kamienicy pod numerem 26, lśniły jeszcze mocniej, przyćmiewając konkurencję. Cztery kolejne pokolenia spadkobierców jubilera sprawiły, że jego firma rosła w siłę. Wszystko dzięki odwadze, która nie pozwalała Boucheronom stać w miejscu. I intuicji, którą zawsze się kierowali w swojej pracy. Zamiast oglądać się na zmieniające się trendy, wypracowywali własny niepowtarzalny styl. Innowacja do dziś pozostaje jedną z najważniejszych zasad rządzących projektami Boucheron. Każda z ikonicznych kolekcji jest regularnie odświeżana, by oddawać ducha współczesności. Dziś Boucheron, jedna z największych marek jubilerskich, należąca do Keringa, lidera dóbr luksusowych na rynku, ma 55 sklepów na całym świecie. Wierne biżuterii paryskiego jubilera pozostają kolejne pokolenia hollywoodzkich diw, koronowanych głów i arystokratek. Własne kolekcje klejnotów Boucheron mają królowa Elżbieta II (co zostało ostatnio uwiecznione w serialu „The Crown”), żony rządzących Jordanią, Rosją i Indiami, a także gwiazdy kina. Na rozdaniu Oscarów, czerwonych dywanach Cannes, Wenecji i Berlina oraz wielkich galach w biżuterii tej marki pokazują się Kate Winslet, Scarlett Johansson czy Julianne Moore. Fanką Boucheron jest także polska supermodelka i aktywistka Anja Rubik. Wystarczy jeden element – kolczyki, bransoletka albo naszyjnik – żeby przyciągnąć światła reflektorów i zachwycony wzrok miłośników piękna.
Na miano współczesnej ikony zasłużyła kolekcja Quatre, której potencjał projektanci zdają się odkrywać wciąż na nowo. Od 2004 roku powstają jej kolejne reinterpretacje. Od 2011 roku w sprzedaży jest White Edition, a od 2012 – Black Edition łącząca czerń z białym złotem. Do sławnych fanek Quatre należą m.in. Beyoncé i Salma Hayek. Najpopularniejsza w kolekcji Quatre jest ponadczasowa linia Classique z powłoką PVD. Choć nazwa świadczy o jej klasycznych inspiracjach, pierścionki, które często łączą żółte, białe i różowe złoto, mają awangardowe zacięcie. Precjoza z White Edition wyróżniają się elementami ceramicznymi, a te z Red Edition nawiązują do fascynacji orientem, jako że czerwień to w Chinach symbol szczęścia i witalności. Będąca pochwałą rzemiosła seria Black Edition – pierścionki graficzne, nowoczesne i rockandrollowe – to wybór dla kobiet, które biżuterię traktują jako modny manifest. Wśród nowości znalazł się także prosty pierścionek w żółtym złocie, tym razem bez diamentów.
Quatre to nie tylko pierścionki, ale także bransoletki. Quatre Grosgrain i Quatre Clou de Paris, do wyboru w białym, żółtym i różowym złocie, można nosić pojedynczo albo po kilka naraz. Faktura Clou de Paris nawiązuje do paryskiego bruku. Przedstawia niejako drogę przez Miasto Świateł. Delikatne bransoletki z linii Grosgrain, których faktura przypomina drapowanie, odnoszą się natomiast do bławatniczego dziedzictwa Boucheronów. Natomiast Radiant Edition, najbardziej graficzna kolekcja, to ukłon w stronę największej pasji Frédérica Boucherona, czyli architektury. W jej skład wchodzą bransoletki z żółtego, różowego i białego złota, pierścionki i kolczyki. Double Gadroon to natomiast alegoria miłości. Prosta forma ucieleśnia harmonię, którą ludzie dzielą we dwoje. Symbol miłości ma pokazywać wyjątkową więź Frédérica Boucherona i jego ukochanej żony, Gabrielle. Gdyby nie ich uczucie, nie powstałaby jedna z najpotężniejszych marek jubilerskich na świecie. U źródła piękna zawsze leży bowiem prawdziwa miłość.
Biżuteria Boucheron jest dostępa w salonach Noble Place.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.