Bra Revolution: Odpowiednie wsparcie to podstawa
W nowej kolekcji adidas znalazły się aż 43 rodzaje biustonoszy sportowych, stworzone z myślą o różnych sylwetkach, które zapewnią większy komfort i wsparcie podczas ćwiczeń.
– Gdy blisko dwie dekady temu zaczynałam pracę, dostępnych było ponad tysiąc badań o butach sportowych i tylko sześć o sportowych biustonoszach – mówi prof. Joanna Wakefield-Scurr z Instytutu Badań Biomechaniki Piersi Uniwersytetu w Portsmouth. Dla badaczki był to tylko kolejny dowód na lekceważące podejście do kobiet. Profesor Wakefield-Scurr zebrała zespół i rozpoczęła szeroko zakrojone badania na temat wpływu aktywności fizycznej na biust. Wyniki ich pracy robią wrażenie – według badaczy ponad 90 proc. kobiet nosi niewłaściwy rozmiar stanika sportowego, a brak odpowiedniego wsparcia piersi powoduje ból podczas ruchu u połowy respondentek.
Do akcji wkroczyła marka adidas, która połączyła siły z zespołem prof. Wakefield-Scurr, a efektem ich współpracy jest kampania Bra Revolution i nowa kolekcja biustonoszy sportowych. Rewolucyjna linia obejmuje aż 43 rodzaje staników stworzonych z myślą o różnych sylwetkach, rozmiarach i typach aktywności fizycznej. Kolekcję podzielono na cztery kategorie: Everyday, Studio, Train i Run. Linia Everyday zapewnia wsparcie w codziennych aktywnościach. Biustonosze Studio są dedykowane ćwiczeniom o niskiej i średniej aktywności, jak joga czy pilates. Z myślą o bardziej wymagających treningach powstała linia Train. Natomiast biustonosze Run zostały zaprojektowane specjalnie na potrzeby biegaczek.
Kolekcję Bra Revolution zaprojektowano od podstaw w oparciu na wynikach badań zespołu profesor Wakefield-Scurr. Wszystkie biustonosze wyróżniają się lekką konstrukcją, miękkimi szwami, które nie pozostawiają śladów na skórze nawet po intensywnym treningu, wzmocnionymi ramiączkami czy poręcznym zapięciem. Na uwagę zasługują również wykorzystane materiały. Aeroready, autorska tkanina marki, pozwala skórze oddychać. Tak dopasowany biustonosz nosi się jak drugą skórę. W ramach strategii zrównoważonego projektowania, kolekcja została wykonana częściowo z materiałów pochodzących z recyklingu.
Profesjonalne wsparcie w poszukiwaniu idealnego rozmiaru
Hasłem kampanii Bra Revolution jest „Wsparcie to podstawa”, dlatego przy okazji premiery inkluzywnej kolekcji adidas przygotował wyjątkową usługę dla wszystkich swoich konsumentek. Na czas trwania kampanii w salonach stacjonarnych marki do dyspozycji będzie przeszkolony personel, który pomoże dobrać odpowiedni biustonosz do sylwetki i indywidualnych potrzeb. Z kolei z myślą o tych, którzy wolą robić zakupy w sieci, adidas stworzył Bra Finder. Od 9 lutego w aplikacji marki będzie można odpowiedzieć na serię krótkich pytań, by wybrać idealny stanik bez wychodzenia z domu.
Przedłużeniem kampanii będzie również wiele inicjatyw, których celem będzie zwrócenie społecznej uwagi na negatywny wpływ źle dobranego biustonosza na zdrowie – od zmian skórnych po długotrwałe problemy z kręgosłupem. W ramach kampanii marka, m.in. połączy siły ze znaną podcasterką Karoliną Sobańską czy zaprosi na wirtualne spotkanie z udziałem brafitterki organizowane przez adidas Runners Warsaw.
Kampania Bra Revolution to inicjatywa stworzona przez kobiety dla kobiet, czego najlepszym dowodem są indywidualne historie, które wpłynęły na kształt kolekcji. – Pracujemy w niezwykle różnorodnym zespole. Reprezentujemy różne sylwetki i style życia. Każda nas ma bardzo osobistą relację ze swoim ciałem i wie najlepiej, czego potrzebuje. Dlatego przystępując do pracy nad kolekcją, postanowiłyśmy spojrzeć na siebie same i zastanowić się, jakiego biustonosza potrzebuje każda z nas – mówią Orla Coulter i Caroline Morris z zespołu produktowego adidas. To podejście sprawiło, że częścią Bra Revolution może być każda z nas.
Kolekcja jest dostępna w sklepach stacjonarnych oraz online.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.