Limitowane kolekcje do tej pory tworzyli dla H&M, m.in. Maison Margiela, Karl Lagerfeld i Versace. Teraz przyszła pora na młodsze pokolenie. Ulubienica miłośniczek romantycznej mody Simone Rocha łączy siły ze szwedzką marką. Zaprojektuje rzeczy dla kobiet, mężczyzn i dzieci.
Cała rodzina w projektach Simone Rochy? Do tej pory było to co najwyżej niespełnione marzenie mam, które chciały zarazić partnerów i pociechy miłością do romantycznej estetyki. Limitowana kolekcja dla niej, dla niego i dla dzieci, którą urodzona w Irlandii Rocha stworzyła we współpracy z H&M, wymyka się podziałom na tradycję i innowację.
Dla najmłodszych przewidziano białe sukienki z żabotem, inspirowane japońską kulturą kurteczki i spinki z charakterystycznymi dla Rochy perłami. – Zabawne i praktyczne – mówi projektantka. Z kolei projekty z linii męskiej będą mogły być noszone także przez dziewczyny – grube swetry stanowią kontrast do lekkich sukienek z warstw tiulu, a trencze przełamywać bogato zdobione bluzki.
H&M już od dłuższego czasu chciał namówić Rochę na współpracę. Okazało się, że sympatia była wzajemna. Jak Brytyjka zdradziła w rozmowie z brytyjskim „Vogue’iem”, po raz pierwszy usłyszała o szwedzkiej marce przy okazji jej współpracy z Karlem Lagerfeldem w 2004 roku. Od tej pory co roku śledziła limitowane kolekcje, które wychodziły spod rąk projektantów. Do dziś ma zresztą sweter w kropki z linii H&M i Comme des Garcons z 2008 roku.
Współpraca z H&M zbiega się w czasie z dziesiątą rocznicą powstania autorskiej marki Rochy, więc w kolekcji znalazły się odniesienia do jej archiwum. Projektantka ulubione ubrania lekko modyfikuje, by opowiedzieć zupełnie nową historię. O tym, jak z obiecującej projektantki stała się globalną marką.
Kolekcja Simone Rocha x H&M będzie dostępna w wybranych sklepach H&M oraz na stronie hm.com od 11 marca.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.