Świat filmu nie mógłby istnieć bez wielkiej mody i odwrotnie. Najlepszym tego przykładem jest historia związku marki Chanel z kinem. W 1930 r. na zaproszenie Samuela Goldwyna Coco Chanel zaprojektowała suknię dla Glorii Swanson. Tegoroczny 76. Festiwal Filmowy w Cannes po raz kolejny udowodnił miłość domu mody do X Muzy.
Romans domu mody Chanel z filmem trwa od niemal stu lat. W 1930 roku Gabrielle Chanel została poproszona o zaprojektowanie sukni dla gwiazdy kina niemego, Glorii Swanson. Po niej pojawiły się również niezapomniane kreacje dla ikony filmów noir, Jeanne Moreau w „Windzie na szafot”, czarny welon z szyfonu Delphine Seyrig w „Zeszłego roku w Marienbadzie”, czy stylizacje buntowniczej Kristen Stewart w filmach „Personal Shopper” i „Spencer”. Słabość Chanel do X Muzy zdradza również kinematograficzny rozmach, co widać było choćby podczas pokazu Cruise 2023-24, który odbył się w Los Angeles jako hołd dla hollywoodzkich marzeń. A jako że wielka miłość rodzi się z przyjaźni, Chanel chętnie zaprasza do kreatywnej współpracy twórców z branży filmowej. Do grona przyjaciół marki należą Sofia Coppola, Anton Corbijn, Kristen Stewart, Penélope Cruz, Marion Cotillard, Vanessa Paradis, Margot Robbie, Margaret Qualley oraz Maïwenn, aktorka i reżyserka prezentowanego w Cannes filmu „Kochanica króla”, którego Chanel było wyłącznym partnerem.
Chanel wspiera twórców i kino niezależne na 76. Festiwalu Filmowym w Cannes
Chanel jest partnerem prestiżowych instytucji: Academy of Motion Picture Arts and Sciences w Los Angeles, Cinémathèque Française i MoMy, a także festiwali filmowych takich jak Deauville American Film Festival, Villa Medici Film Festival, FIRST International Film Festival w Xining w Chinach. Z inicjatywy domu mody powstał program „Through Her Lens: The Tribeca CHANEL Program Women’s Filmmaker” wspierający nowe pokolenie reżyserek. Marka opiekuje się też dziedzictwem kulturowym.
Chanelowskich akcentów nie mogło również zabraknąć podczas 76. Festiwalu Filmowego w Cannes. Marka towarzyszyła na czerwonym dywanie ambasadorce Lily-Rose Depp podczas premiery oczekiwanego serialu „Idol”. Wsparła też finansowo produkcję dwóch niezależnych filmów prezentowanych w Cannes: „Room 999” Lubny Playoust i „Little Girl Blue” Mony Achache. – Chanel uwielbia artystyczną ekspresję, w szczególności kina. Towarzyszy wyjątkowym filmom o głębokiej artystycznej sile. Wsparcie, jakie daje nowym produkcjom i renowacji filmowych klasyków, jest niezwykłe – powiedziała o działaniach francuskiego domu mody Marion Cotillard, która w dramacie dokumentalnym „Little Girl Blue” gra matkę głównej bohaterki, uwikłanej w kłamstwa i rodzinne sekrety. – W tym biznesie ważne jest to, by być otoczonym przez wspierające środowisko. I ta energia, którą dzielą wszyscy ludzie pracujący w Chanel, zarówno zaprasza, jak i niesie artystów w ich artystycznej drodze – dodała.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.