David Basulto, założyciel i redaktor naczelny platformy ArchDaily, podczas targów Salone del Mobile odwiedził stoisko polskiej marki Omnires, by z jej przedstawicielami porozmawiać o trendach w designie.
Salone del Mobile co roku przyciągają designerów, architektów, pasjonatów sztuki. Podczas tegorocznej edycji obecny był również David Basulto. Założyciel ArchDaily, jednego z najbardziej wpływowych mediów dla miłośników architektury na świecie, pojawił się na stoisku polskiej marki Omnires, która debiutowała na słynnych targach w Mediolanie, i w rozmowie z jej przedstawicielami poruszył kwestie dotyczące najnowszych trendów i wyzwań, jakie stoją przed światem architektury.
Rzemiosło i przywiązanie do procesu twórczego to kwestie, które w szczególności przyciągnęły uwagę redaktora naczelnego ArchDaily. – Branża poszukuje produktów wykonanych starannie i solidnie. Mogą to być zarówno obiekty wykorzystujące zaawansowane technologie, jak i te tradycyjne, ręczne prace artystyczne – mówi David Basulto. Zapytany o kierunek rozwoju w kontekście projektowania własnych, domowych przestrzeni, podkreśla, jak ważny jest design oddziałujący na doznania zmysłowe. – Przywiązujemy dużą wagę do własnych przestrzeni, które projektujemy, dążąc do stworzenia jak najbardziej relaksującego miejsca. W świecie, gdzie tak wiele się dzieje, nasze domy powinny być bezpieczną przystanią. To niesie za sobą odzwierciedlenie w materiałach, ale także w podejściu do samych siebie. Na przykład łazienki ewoluują w coś więcej niż tylko pomieszczenia z określoną funkcją. Stają się coraz częściej domowym spa, w którym spędzamy czas, żeby się na chwilę zatrzymać i zrelaksować – zauważa David Basulto. Podobne transformacje widoczne są w kuchniach. Wyspy i otwarte kuchnie stają się standardem. Wynika to z rosnącego zainteresowania tematem fine diningu oraz z chęci przeniesienia doświadczeń restauracyjnych do własnego domu.
Tematem, który nieustannie wywołuje dyskusje, jest proces projektowania i produkcji. – Myślę, że ludzie stają się coraz bardziej świadomi tego, jak produkty, które wybierają, są projektowane i produkowane. Konsumenci są znacznie bardziej świadomi materiałów, ich pochodzenia, śladu energetycznego, ale także możliwości naprawy – całego cyklu produkcji. Myślę, że firmy również rozumieją to zjawisko, które wykracza poza samą produkcję i rozszerza się do tematów, tj. jak naprawiać, wymieniać, wykorzystywać ponownie i wspierać klientów w całym cyklu, również po zakupie. Dzisiaj nie jest to jeszcze powszechne, ale zaczynamy obserwować obiecujące przemiany – opowiadał David Basulto
Na stoisku marki Omnires zainteresowanie Davida Basulto wzbudziły przede wszystkim baterie łazienkowe oraz kuchenne. W końcu wartościowy design, niezawodność i funkcjonalność to cechy, które charakteryzują polskie wzornictwo, a Omnires w pełni je odzwierciedla
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.