
– Torebka ma być przede wszystkim ładna, elegancka, przydatna i wygodna – twierdzi Zofia Chylak. Założenie to realizuje konsekwentnie od ponad czterech lat. Tworzy torebki ponadczasowe, jednak wpisane w aktualne trendy, wykonane z najwyższej jakości materiałów i, co być może najważniejsze, rozpoznawalne dzięki charakterystycznemu designowi. Premierę ma właśnie najnowsza, szósta już, kolekcja, którą sfotografowała Sonia Szóstak.
– Znane logo to w branży dodatków pójście na łatwiznę - mówiła Zofia Chylak, komentując w najnowszym numerze „Vogue Polska” fenomen torebek, które po pierwsze nie odstraszają ceną, a po drugie są bardziej rozpoznawalne po designie niż logo. Chylak jest jedną z nielicznych polskich projektantek, której się to udaje – jej wykonane z wężowej skóry duże i małe worki, czy torebki w kształcie półksiężyca można rozpoznać od razu. Nic więc dziwnego, że w najnowszej kolekcji jest wierna swoim najbardziej kultowym fasonom, śmielej bawiąc się za to ich fakturą i próbując nowych materiałów. Oprócz tego proponuje jednak też nowe kształty – spójne z ponadczasowym charakterem marki, ale jednocześnie mające szanse na zaspokojenie apetytu każdej trendsetterki.


Nową propozycją Zofii Chylak jest na przykład model o cylindrycznym kształcie, tzw. „kubełek”, który wyposażony został w krótszą, skórzaną rączkę oraz długi łańcuszek. Występuje w dwóch wersjach – z czarnej, lakierowanej skóry i skórzanej plecionki. Ta pierwsza jest mocno dominująca w kolekcji. Pojawia się bowiem także na popularnych wśród Polek „półksiężycach” i klasycznych prostokątnych modelach z klapką.


Mimo że projektantka eksperymentuje w tym sezonie z materiałami, nie zapomina o swoich ulubionych. Charakterystyczny „krokodyl” (zarówno w matowej, jak i błyszczącej wersji) wykorzystany został na pojemnych plecakach, eleganckich torebkach z harmonijkowym dnem czy na podłużnych modelach z cienkim łańcuszkiem (kolejna nowość). Jak mówi sama projektantka, jej celem było stworzenie torebek nie tylko ponadczasowych, ale łatwo zmieniających swój charakter w zależności od sytuacji, kontekstu i stylizacji. To elegancja, którą można interpretować na wiele sposobów.

Zdjęcia: Sonia Szóstak
Produkcja: Łukasz Nowak, Joanna Skiba (Forward Production)
Stylizacja: Alicja Werniewicz
Makijaż: Wilson
Włosy: Michal Bielecki
Modelka: Natalia Siódmak (Modelplus)
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.