Wirtualny kwartalnik Bottega Veneta
Po wycofaniu się z mediów społecznościowych Bottega Veneta na nowo nawiązuje kontakt z fanami. Cyfrowy kwartalnik „Issue” został stworzony we współpracy ze światowymi artystami, w tym polską projektantką Barbarą Hulanicki.
Na początku tego roku Bottega Veneta zdecydowała się zniknąć z mediów społecznościowych. W styczniu zrezygnowano, m.in. z konta marki na Instagramie, które miało ponad 2,5 mln obserwatorów. Firma zaskoczyła teraz nowym pomysłem na promocję.
Cyfrowy magazyn o nazwie „Issue” pojawił się w sieci 31 marca. Jak poinformowano, będzie ukazywać się online cztery razy w roku i zbiegać z premierą kolekcji w sklepach. Znajdą się w nim oryginalne fotografie, zdjęcia ubrań i krótkie filmy. Pierwsze wydanie, które poświęcono idei domu, stworzone zostało we współpracy z osobowościami z różnych środowisk, m.in. z polską projektantką Barbarą Hulanicki, piosenkarką Missy Elliot i fotografem Tyronem Lebonem.
– Chodzi o to, by ludzie mogli zanurzyć się w naszym świecie, poświęcając swój czas, a nie przewijając feed – powiedział Daniel Lee, dyrektor kreatywny Bottega Veneta. – Media społecznościowe reprezentują homogenizację kultury. Mam wrażenie, że wszyscy widzą ciągle ten sam strumień informacji. Jako twórca uważam to za bardzo ograniczające. W Bottega Veneta stawiamy na promowanie indywidualności, więc chcieliśmy zrobić to po swojemu.
Czasopismo pozwoli na oglądanie prac artystów i fotografów oraz zdjęć z kolekcji Bottegi w znacznie większym formacie niż ten, który umożliwiają media społecznościowe, nie ma nic wspólnego z platformą sprzedażową i jest w pełni darmowe.
1/8Bottega Veneta stworzyła wirtualny kwartalnik „Issue”
Barbara Hulanicki