Znaleziono 0 artykułów
18.03.2023

Francuskie marki, które zyskały status kultowych

18.03.2023

Styl francuskich dziewczyn to od lat dobrze znany trend. Choć sposób, w jaki często jest przedstawiany w filmach czy mediach, oczywiście bazuje na rzeczywistości, to jednak bretoński top, perfekcyjnie nonszalanckie fryzury, torba-koszyk i espadryle stały się już jego karykaturą. Wybieramy dziewięć francuskich marek, które zyskały status kultowych i którymi warto się inspirować.

Słynne je ne sais quoi to od lat wzór do naśladowania i nie można zaprzeczyć, że długa lista francuskich projektantów zmieniła nasz sposób ubierania się – i nie chodzi tu tylko o wielkie domy mody, lecz także o mniejsze marki ze średniej półki cenowej, które zyskały sobie zagorzałych fanów. 

Krajobraz francuskiej mody z pewnością rozszerzył się w ciągu ostatniej dekady – od bardziej uznanych marek, takich jak Sandro i Maje, po nowsze, popularne na Instagramie, takie jak Elleme i MaisonCléo. I choć każda z nich wnosi własną interpretację francuskiego stylu, warto zauważyć, że zainteresowanie klasycznymi elementami garderoby jest u nich stałym motywem, czy są to bestsellerowe marynarki The Frankie Shop, czy też koszule w paski Marie Marot. Zróżnicowany, świeży i ponadczasowy – to prosty ubiór dla współczesnej It-girl. Przedstawiamy nasze ulubione francuskie marki i ich kolekcje.

The Frankie Shop

Była dziennikarka Gaelle Drevet otworzyła The Frankie Shop w 2014 roku jako butik w nowojorskiej dzielnicy Lower East Side, oferując wyselekcjonowany wybór wschodzących marek. W 2017 roku otworzyła drugą lokalizację w Paryżu, po czym wprowadziła na rynek własną linię ready-to-wear, z której projekty odniosły natychmiastowy sukces. Ulubione ubrania? Marynarka Gelso i spodnie cargo Maesa.

Marie Marot

Jeśli szukasz idealnej klasycznej koszuli, francuska marka Marie Marot powinna być twoim pierwszym wyborem. Inspirowane męskim stylem koszule zapinane na guziki zostały zauważone zarówno przez osoby z branży, jak i influencerów. Podsumowując? Sprawdzone rozwiązania, które przetrwają próbę czasu.

Sezane

Obchodząca w tym roku 10-lecie istnienia Sezane to paryska marka, która w ciągu ostatniej dekady zyskała miano kultowej. Skupiając się na klasykach, marka stała się znana z tego, że co sezon wypuszcza na nowo bestsellerowe projekty, takie jak kurtka Will czy kardigan Gaspard, dzięki czemu nie musisz się martwić, że coś cię ominie.

Rouje

Założona w 2016 roku przez modelkę, a obecnie dyrektorkę kreatywną Jeanne Damas, marka Rouje zachwyca inspirowaną stylem vintage modą ready-to-wear i akcesoriami. Brand stał się synonimem kwiecistych sukienek w stylu lat 90., ale możemy potwierdzić, że buty na nowy sezon również są warte uwagi.

MaisonCléo

Marie Dewet założyła francuską markę MaisonCléo wraz ze swoją mamą – krawcową, od której imienia nazwała też swój brand – aby stworzyć elementy garderoby i sukienki, które sama chciałaby nosić. Każdy projekt, nazywany na cześć kobiet z ich rodziny, jest wykonywany ręcznie we Francji z takich materiałów, jak jedwab, bawełna i len.

Ami

Nazwa Ami Paris jest inspirowana francuskim słowem oznaczającym „przyjaciela”, a także inicjałami Alexandre’a Mattiussiego, założyciela firmy. Stworzona w Paryżu jako marka odzieży męskiej, w 2018 roku uruchomiła linię „menswear for womenswear”, specjalizując się w klasycznych elementach garderoby, takich jak dzianiny z dekoltem w łódkę, wełniane płaszcze i białe koszule.

Sandro

Jedna ze starszych marek w zestawieniu, Sandro, została założona w 1984 roku przez Evelyne Chetrite. Zainspirowana dorastaniem w Maroku, Chetrite połączyła swoją miłość do tkanin z klasyką francuskiego wzornictwa. Rezultatem są dziewczęce stylizacje, które łączą tradycyjnie kobiece elementy, takie jak sukienki w kwiaty, z szykownym androgynicznym krawiectwem.

Elleme

Elleme to marka znana z torebek, jednak w 2021 roku poszerzyła swoją ofertę o linię ubrań ready-to-wear. Możesz spodziewać się projektów zgodnych z trendami, niezależnie od tego, czy są to okrycia wierzchnie, asymetryczne sukienki, czy odważne garnitury.

Maje

Założona przez paryską projektantkę Judith Milgrom w 1998 roku marka opisuje swoją estetykę jako „kobiecą, stonowaną, czarującą i odważną”. Skórzane kurtki Maje to must have modnych dziewczyn, ale to cekinowa bluzka ze stójką jest teraz na szczycie naszej listy – wystarczy dodać ją do luźnych dżinsów, aby stworzyć idealną stylizację na dzień i na wieczór.

Artykuł ukazał się oryginalnie na Vogue.co.uk.

Joy Montgomery
  1. Moda
  2. Zjawisko
  3. Francuskie marki, które zyskały status kultowych
Proszę czekać..
Zamknij