W 1995 roku Jean-Paul Gaultier zaprezentował kolekcję na jesień-zimę 1995 w industrialnym klimacie. Pokaz nazywany „Mad Max” (albo „Mad Maxette”, jak chciał sam projektant) wylansował futurystyczny motyw kropek inspirowany ikoną op-artu, Victorem Vasarelym.
Kolorowy wzór, który pojawił się na kombinezonach z kapturem, sukienkach, topach i spódnicach, później trafił na kostiumy stworzone na potrzeby filmu „Piąty element” z 1997 roku.
Dziś na popularności zyskują oryginalne looki Gaultiera z pokazu jesień-zima 1995 oraz późniejszej kolekcji – wiosna-lato 1996 – „Cyberbaba”, również inspirowanej op-artem. Platforma sprzedażowa The RealReal doniosła, że popyt na ubrania Gaultiera z lat 90. I pierwszej dekady XXI wieku wzrósł o 70 procent w ciągu roku. Wszystko dzięki gwiazdom.
Według założycielki NN Officiel, Natashy Nicole, „wszystko z tym nadrukiem jest numerem jeden” na listach życzeń klientów, podczas gdy Marie Laboucarié, założycielka nowojorskiego Nina Gabbana Vintage, zauważyła, że ubrania w kropki z kolekcji jesień-zima 1995 roku są „wielkim hitem od kilku lat”.
Projekty vintage są trudne do zdobycia, dlatego nowa dyrektorka kreatywna domu Florence Tétier przerobiła nadruki na potrzeby kolekcji „Cyber”. – To bardzo proste: Ludzie chcą nosić Gaultiera – powiedziała Tétier po tym, jak w zeszłym roku przejęła stery od Jeana-Paula.
W nowej kolekcji kapsułowej ikoniczny nadruk w kropki pojawia się na podkreślających sylwetkę sukienkach trompe l’oeil, kompletach i kombinezonach, które są kopią tych noszonych przez Helenę Christensen i muzę Gaultiera, Rossy de Palmę, w 1995 roku. Podobnie jak w przypadku oryginałów z lat 90., kolorowe kropki podkreślają krągłości, a niektóre elementy są drukowane z zarysem trójkątnego bikini i fig.
Gwiazdom takim jak Cardi B i Kim Kardashian udało się zdobyć elementy vintage, a Dua Lipa, Doja Cat, Halsey, Chloë Bailey i Kendall Jenner noszą kolekcję „Cyber”.
Gotowe na inwestycję? Fani vintage powinni skonsultować się z takimi specjalistami jak Nina Gabbana lub przeszukać platformy takie jak TheRealReal, Vestiaire Collective i 1stDibs. A jeśli nie masz za dużo czasu, wybierz kapsułową kolekcję „Cyber”. Tam znajdziesz kropki w sam raz na karnawał.
Artykuł ukazał się oryginalnie na vogue.co.uk.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.