Prawie półtora wieku od powstania legendarny Orient Express powraca. Stworzył go na nowo projektant wnętrz Maxime d’Angeac.
Podróż pociągiem, napędzana uwodzicielskimi obrazami literackimi i filmowymi, jest jednym z doświadczeń, o których fantazjujemy przynajmniej raz w życiu. Zwłaszcza jeśli chodzi o wejście na pokład mitycznego Orient Expressu.
Legendarny pociąg został odnowiony przez grupę hotelową Accor, a jego nowy wystrój zaprojektował architekt wnętrz Maxime d’Angeac, wykorzystując doświadczenie najlepszych francuskich rzemieślników. Apartamenty mieszczą się w 17 wagonach, mają zaokrąglone linie przy sufitach, zostały ozdobione elementami obitymi pluszem oraz skórą. Zagłówki przy łózkach wzbogacono drewnianymi ornamentami, koralikami z masy perłowej i brązu, postawiono na oświetlenie w stylu art déco oraz wykładziny z motywem komety; łazienki są marmurowe.
Wystrój restauracji będzie nawiązywać do dawnych gobelinów, sygnowanych przez Suzanne Lalique, obecnych w składzie pierwszych pociągów Orient Expressu. Pod lustrzanym sufitem, który pokryją też ciemne drewniane łuki, w głównej sali lub w małym prywatnym salonie goście będą mogli usiąść na skórzanych fotelach, przy imponujących meblach i okrągłych lampach, replikach oryginalnych modeli.
Inna część pociągu, Car-Bar, będzie bazowała na ciepłych odcieniach zieleni, a ważnymi elementami wystroju będą w niej różane drewno, marmur pokrywający stoliki, kapitele w odcieniach brązu. Szklaną ladę zaprojektowano na końcu pomieszczenia, a w każdy stolik wmontowany zostanie zegar, który będzie dzwonił w porach koktajlu i kolacji. Dzwonek będzie przeznaczony do zamawiania szampana.
– Apartament prezydencki Orient Express jest esencją tego pociągu – wyjaśnia Maxime d’Angeac. Apartament zajmuje cały wagon, a jego charakter został zainspirowany światem art déco Jacques-Émile’a Ruhlmanna i Armand-Alberta Rateau. Jest długi na 21 metrów i szeroki na 2,65 metra, zawiera salon doświetlany kominkiem, aksamitny pokój i Cabinet de l’Égoïste, czyli sekretny pokój, dedykowany miłośnikom epikureizmu.
Chociaż pociąg nie zostanie oddany do użytku przed 2025 rokiem, niektóre z jego wagonów można było podziwiać w październiku w Domus Maubourg w Paryżu oraz w Miami, od 30 listopada do 5 grudnia, podczas Design Week.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.