
Fioletowy dres Shuri z „Czarnej Pantery: Wakandy w moim sercu” czy fantastyczne sukienki z lat 50., które Florence Pugh nosi w „Nie martw się, kochanie”. W 2022 roku filmowcy nie szczędzili nam momentów, kiedy świetny styl wysuwał się na pierwszy plan. Przedstawiamy najlepsze z nich.
– Nie zapomnę cię – mówi nastoletni Gary do dwudziestokilkuletniej Alany, w której jest zakochany, w „Licorice Pizza” Paula Thomasa Andersona. – Tak jak ty nie zapomnisz o mnie – dodaje. A coś, co my zawsze będziemy pamiętać? Garderoba retro Alany, składająca się z bluzek we wzór paisley i T-shirtów vintage z napisami. Jej stroje, podobnie jak przepełniona słońcem ścieżka dźwiękowa z lat 70., wywołują falę nostalgii tak silną, jak lakier utrzymujący na miejscu fryzurę Bradleya Coopera. Poniżej przedstawiamy więcej pamiętnych stylowych momentów z filmów z 2022 roku.
Emerald w koszulkach vintage w filmie „Nie!”

Kostiumografka Alex Bovaird (znana m.in. z drugiego sezonu „Białego Lotosu”) wymieniła sitcomy z lat 90., mroczne zespoły rockowe i film „The Goonies” jako inspirację dla swoich strojów do filmu Jordana Peele’a „Nie!”. To znakomite połączenie przejawia się najlepiej w kolekcji T-shirtów Emerald (do których często zakłada buty w westernowym stylu), w której są takie perełki, jak koszulka zespołu The Jesus Lizard, chłopięca bejsbolowa, a także – co może najbardziej godne pozazdroszczenia – Prince’a z czasów jego płyty „Lovesexy”.
Niebieskie dżinsy Penny w „Top Gun: Maverick”

Tworząc współczesny sequel klasycznego filmu z lat 80., reżyser Joseph Kosinski zdecydował się (słusznie) na nawiązanie do najbardziej dyskusyjnych trendów tej dekady. I tak oprócz energetycznych ballad i pełnych czułości scen miłosnych widzowie zostają uraczeni najbardziej szczerymi uśmiechami, najmocniejszą opalenizną i najciaśniejszymi strojami. I dotyczy to mężczyzn. Tymczasem zamiast Kelly McGillis, która w oryginalnym filmie grała sympatię Mavericka, mamy Penny Benjamin graną przez Jennifer Connelly, której brwi w stylu Brooke Shields i pełna objętości fryzura doskonale współgrają z nostalgicznym nastrojem. Spłowiałe mom jeans, które nosi w ostatniej scenie? To tak, jakby wyjęła ukochaną parę z garderoby z 1986 roku i wyszeptała, jak Mav do swojego hipersonicznego myśliwca: – W porządku, kochanie. Ostatnia przejażdżka.
Sukienki Alice w filmie „Nie martw się, kochanie”

Nie ma co ukrywać: film nie sprostał oczekiwaniom, ale mimo że scenariusz (i amerykański akcent Harry’ego Stylesa) zawiódł, to wybór sukienek Florence Pugh z lat 50. był fascynujący. W połączeniu z włosami i makijażem Alice inspirowanymi Brigitte Bardot, kobiece sukienki bohaterki granej przez Pugh wyglądają idealnie na tle tych nienagannie wystylizowanych wnętrz z połowy wieku.
Ubrania z lat 70. Alany Kane w filmie „Licorice Pizza”

Od czasów Kate Hudson jako Penny Lane w „U progu sławy” nie było w Hollywood nikogo, kto nosiłby tak ubrania z lat 70. Alana Kane w „Licorice Pizza” ma niezłe poczucie humoru, a do tego jej garderoba – stworzona przez długoletniego współpracownika Paula Thomasa Andersona, Marka Bridgesa – jest radosnym miksem szortów, kołnierzyków typu Peter Pan, minisukienek i, co godne zapamiętania, topu z napisem „You’ve come a long way, baby”, który Bridges i zespół sami stworzyli, przerabiając koszulkę vintage. Każdy strój Alany wygląda jednocześnie jak z tamtej epoki i jak coś, co z przyjemnością nosilibyśmy teraz.
Shuri i Okoye w filmie „Czarna Pantera: Wakanda w moim sercu”

W sequelu „Czarnej Pantery” Okoye (Danai Gurira) i Shuri (Letitia Wright) w ramach tajnej misji udają się pod przykrywką na kampus uniwersytecki w Massachusetts. Czy to możliwe, że wyglądając tak stylowo, da się wtopić w tłum? Projektantka kostiumów Ruth E. Carter współpracowała z firmą Adidas i jej programem SEED (ustanowionym specjalnie dla dziewcząt i kobiet koloru w świecie projektowania odzieży sportowej) przy tworzeniu fioletowego dresu Shuri, który w filmie nosi z tenisówkami 4D. A co do stylowych okularów Okoye? To należąca do Danai para Louis Vuitton, która jest idealnym wykończeniem jej sportowo-luksusowej stylizacji szpiega.
Wymarzona kreacja Diora w filmie „Paryż pani Harris”

Wszyscy wiedzą, że Isabelle Huppert jest miłośniczką Balenciagi, ale jako Claudine w filmie „Paryż pani Harris” pokochała kreacje Diora. Projekty paryskiego domu są centralnym punktem fabuły filmu, którego akcja rozgrywa się w 1957 roku. Kostiumografka Jenny Beavan współpracowała z zespołem Diora w Paryżu, aby odtworzyć atelier i suknie tak piękne, że zainspirowały Lesley Manville, wojenną wdowę, która wyruszyła aż do Francji w poszukiwaniu wymarzonej sukni Dior couture.
Priscilla Presley jako fanka Prady w filmie „Elvis”

To właśnie Prada stoi za ikoniczną hawajską koszulą Leonarda DiCaprio z filmu „Romeo i Julia” z 1996 roku Baza Luhrmanna, więc kto lepiej ubrałby Priscillę Presley do opowieści o życiu Elvisa? – Jeśli chodzi o jej wygląd, chcieliśmy, aby przemawiał do współczesnej publiczności i sprawił, że widzowie zrozumieją, jaką jest ikoną stylu – powiedziała w „Vogue’u” kostiumografka (i żona Luhrmanna) Catherine Martin. – Pomyśleliśmy, że świetnym sposobem, aby to zrobić, będzie współczesny projektant reinterpretujący przeszłość, i naturalnym wyborem była Prada i Miu Miu. Tak oto mamy Olivię DeJonge jako Priscillę w rybaczkach i minisukienkach Miucci, a każdy projekt pasuje też do współczesnych muz marki, od Elle Fanning po Alexę Chung.
Powrót Paula Mescala w szortach w filmie „Aftersun”

Dwa lata po tym, jak dzięki roli Connella w „Normalnych ludziach” zaprezentował światu futbol gaelicki, aktor (i przyszły mąż Phoebe Bridgers) robi kinu przysługę, zakładając wakacyjną garderobę w poruszającym filmie Charlotte Wells „Aftersun”. Okazuje się, że ubrania młodego ojca na wycieczce do Turcji w latach 90. są nie do odróżnienia od tych noszonych przez większość facetów zamieszkujących Victoria Park latem 2022 roku. A na Paulu styl „proto-Hackney” wygląda równie dobrze, jak brzmi w filmie playlista Blur.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.