W tym sezonie projektanci puścili wodze wyobraźni, a na wybiegach oglądaliśmy powrót butów na wysokich platformach, ubrania pokryte cekinami i odważne sukienki.
Jednym z najważniejszych trendów sezonu wiosna-lato 2022 są błyszczące przejrzyste sukienki. To look, który spotkał się z ogromnym entuzjazmem już w lipcu, w czasie pokazów mody męskiej, gdy marka AMI zamknęła swoją prezentację suknią z odkrytymi plecami noszoną bez biustonosza, za to z eleganckimi spodniami. Ten finałowy look odpowiadał buntowniczej nazwie kolekcji „Le Echappée Belle”, który oznacza, w zależności od kontekstu, „wielką ucieczkę” lub “sytuację, z której cudem wyszło się cało”.
Trend nabrał rozpędu na pokazach mody damskiej w Nowym Jorku. W czasie słabo oświetlonego pokazu Khaite, który odbywał się w piwnicy bloku mieszkalnego na Lower East Side, można było zobaczyć obfitość stylizacji idealnych na parkiety najlepszych klubów. Kilku wybranych fotografów, którzy w nim uczestniczyli, uchwyciło luźną atmosferę pokazu i prezentowanych ubrań. Założycielka marki, Cate Holstein, wyniosła pojęcie ekskluzywności na zupełnie nowy poziom.
Podobnie do AMI, Holstein najlepsze zachowała na koniec pokazu. Wisienką na torcie okazała się bajeczna suknia z długimi rękawami, z dekoltem kończącym się tuż powyżej pępka, mieniącą się przy każdym kroku modelki sunącej po przyciemnionym wybiegu. Oczywiście jej zdjęcia wkrótce pojawiły się na Instagramie, a wielu krytyków okrzyknęło ją najważniejszym projektem sezonu. – Myślę, że naprawdę udało nam się ustalić charakter naszej marki, więc teraz pozostaje nam doskonalenie techniki i materiałów, których używamy – zauważyła Holstein.
Następnego dnia Tom Ford, wierny stylowi glamour, zaprezentował kolekcję, w której główną rolę odegrały kolorowe metaliczne tkaniny. Błyszczące crop topy w cukierkowych barwach zostały przez niego zestawione z jedwabnymi spodniami, marynarkami z cekinami i chokerami w stylu lat 2000. Z kolei brązową sukienkę z dekoltem w łódkę dopełnił kilkoma naszyjnikami i jaskrawoniebieskimi butami na obcasach.
A potem odbyła się Met Gala. Uczestniczące w niej Kendall Jenner i Zoë Kravitz swoimi lookami zasygnalizowały powrót naked dresses: Kendall miała na sobie olśniewającą suknię Givenchy, Kravitz wybrała efektowny look Saint Laurent przypominający kolczugę. Szczególne poruszenie w mediach społecznościowych wywołały ich zupełnie różne wybory dotyczące bielizny – Kendall zdecydowała się na figi, natomiast Zoë odsłoniła dużo więcej, stawiając na stringi.
W Londynie projektanci wznieśli się na wyżyny blasku. W czasie finału pokazu kolekcji inspirowanej modą plażową Rejina Pyo zaprezentowała kolejną skrzącą się sukienkę, uszytą z tego samego metaforycznego materiału, z którego zrobione były projekty wcześniej pokazane na tle London Aquatics Centre. Czarna sukienka midi na cienkich podwójnych ramiączkach została wykonana z ozdobionej dżetami siatki i zestawiona z figami i japonkami z piórami. Podobnie jak w wypadku jej poprzedniczek, modelka nie miała pod nią stanika.
Inna londyńska projektantka, Supriya Lele, w nowatorski sposób podeszła do rozwiązań technicznych. Wybrała delikatny haft, marszczenia i siatki. Uwagę widowni zasiadającej w pierwszych rzędach pokazu przyciągnęły szczególnie projekty o dyskotekowym charakterze – między innymi muskająca biodra błyszcząca spódnica oraz ozdobiona paciorkami przejrzysta sukienka.
W innym miejscu uwielbiany przez gwiazdy David Koma na nowo zinterpretował swój znak rozpoznawczy – półprzejrzystą tkaninę z cekinami, z której uszył zmysłowe obcisłe suknie. Na ich tle wyróżniała się ta na jedno ramię w zimnym odcieniu oraz jaskrawożółty projekt wykończony piórami. Oszałamiająca kolekcja 16Arlington na sezon wiosna–lato 2022, którą zaprezentowano w formie cyfrowej, również stawia na połysk: wszechobecne są w niej haft, siatki i przeróżne zdobienia.
Teraz, gdy prasa i influencerzy zgromadzili się w Mediolanie, nadal widoczny jest apetyt na to, co błyszczące. Tego, że włoskie miasto już pokochało ten trend, dowodzi np. pokaz marki Blumarine. Ich kolekcja na sezon wiosna–lato 2022 jest pełna brokatów, a dyrektor kreatywny Nicola Brognano wplótł w nią również dwie przejrzyste haftowane suknie.
Pozostaje tylko pytanie: czy odważysz się na to, by pokazać więcej niż zwykle?
Artykuł ukazał się oryginalnie na Vogue.co.uk.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.