Zamknięcie flagowego butiku przy Avenue Montaigne w Paryżu, najchętniej odwiedzanego sklepu Dior na świecie, aż na dwa i pół roku było odważną decyzją, którą podjął – tuż po dołączeniu do niego – Pietro Beccari, prezes i dyrektor generalny francuskiego domu mody. Jego celem było stworzenie „miejsca doznań”. Stąd m.in. w odremontowanej przestrzeni znalazły się restauracja, cukiernia, trzy ogrody i galeria, a w sklepie oprócz ubrań można kupować także kosmetyki.
Pietro Beccari, prezes i dyrektor generalny, tuż po dołączeniu do francuskiego domu mody Dior w lutym 2018 roku rozpoczął realizację ambitnego projektu: renowację flagowego butiku marki przy ulicy Avenue Montaigne w Paryżu.
Jeszcze przed wybuchem pandemii paryski sklep generował największą sprzedaż ze wszystkich butików Diora na świecie. Choć remont oznaczał jego zamknięcie i przeniesienie zespołów, Beccari postanowił wdrożyć swój plan w życie. Zamknięto flagowy butik, salon haute couture, pracownie i biura, a pracownicy zostali przeniesieni do 29 innych placówek w okolicy. Sklep został ponownie otwarty 6 marca 2022 roku, po upływie ponad dwóch lat.
Na przestrzeni nowego flagowego sklepu Dior o powierzchni 10 000 mkw. znajduje się teraz galeria, restauracje Monsieur Dior i Pâtisserie Dior, prowadzone przez francuskiego szefa kuchni Jeana Imberta, trzy ogrody, 200-metrowy apartament dla gości i wiele więcej. Biura zostały przeniesione (i znajdą się ponownie pod jednym dachem na Avenue des Champs Elysées po otwarciu nowej siedziby), a wszystkie elementy oryginalnego sklepu zostały zachowane.
We flagowym sklepie na klientów będzie czekać pełna kolekcja francuskiego domu, w tym linia ready-to-wear, wyroby skórzane i biżuteria. W sklepie nie zabraknie również szerokiego wyboru linii kosmetyków, co stanowi nowy krok w kierunku połączenia działalności marki w zakresie mody i urody. Krótko mówiąc, luksusowi klienci i fani Diora mogą tam jeść, spać, robić zakupić i ćwiczyć.
Beccari nazywa ten flagowy obiekt „przełomowym”. – Nie traktujemy go jak butiku, ale jak pewnego rodzaju miejsce doznań – mówi dyrektor. Nowa siedziba Dior to architektoniczne osiągniecie, które jest efektem współpracy z architektem Peterem Marino.
Grupa LVMH nie ujawnia oficjalnych danych dotyczących sprzedaży poszczególnych domów mody wchodzących w jej skład. Według szacunków HSBC Christian Dior Couture wygenerował 6,5 miliardów euro w 2021 roku, a Parfums Christian Dior, kierowany przez prezesa i dyrektora generalnego Laurenta Kleitmana, 3 miliardy euro. Wraz z Louis Vuitton dom mody Dior przyczynił się do znacznej poprawy sytuacji finansowej macierzystej firmy LVMH po pandemii.
Firma po raz pierwszy wkroczyła do branży hotelarskiej, udostępniając dla swoich klientów apartament La Suite Dior. Zaprojektowany przez Petera Marino, oferuje gościom wiele udogodnień, w tym możliwość otwarcia butiku w nocy, aby mieli do niego dostęp 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Wystawa „Christian Dior: Designer of Dreams”, którą odwiedziło ponad 800 tys. zwiedzających, najpierw w paryskim Musée des Arts Décoratifs (od 2017 roku – z okazji 70. rocznicy powstania domu mody), a potem w Brooklyn Museum w Nowym Jorku, gdzie została przeniesiona (od września 2021 do lutego 2022 roku), podsunęła Beccariemu pomysł stworzenia w butiku galerii – jednej z największych przestrzeni wystawienniczych poświęconych modzie we Francji.
Galeria, z osobnym wejściem, 13 pokojami, sklepem i kawiarnią, prezentuje archiwa domu mody w scenografii Nathalie Crinière. – Każdy pokój opowiada inną historię – mówi Olivier Bialobos, szef komunikacji i wizerunku One Dior oraz dyrektor Dior Maison.
– Ważne, by stwarzać ludziom powody do marzeń. Do tego sprowadza się cel istnienia marki Dior – mówi Bialobos.
Komentarze, pytania lub feedback? Napisz do nas na feedback@voguebusiness.com.
Ten artykuł oryginalnie ukazał się na voguebusiness.com. By zapisać się do newslettera Vogue Business, kliknij tutaj.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.