Marka adidas chce osiągnąć neutralność klimatyczną do 2050 roku. Już dziś 50 proc. poliestru używanego w kolekcjach pochodzi z recyklingu. W ekologiczną misję firmy wpisuje się kolekcja adidas Clean Classics.
W każdej sekundzie na świecie produkuje się 11 ton plastiku. W skali roku to 350 milionów ton. adidas wspólnie z Warsaw Sneaker Store podczas premiery adidas Clean Classicsuświadomiła konsumentów o zagrożeniach związanych z nadprodukcją.
Marka podjęła wyzwanie, chcąc przeprojektować kultowe modele adidas Originals tak, by wyeliminować plastikowe odpady. Cholewka wegańskich butów z ekologicznej kolekcji marki adidas Clean Classics zostaław ykonana w 70 proc. z Primegreen, materiałów pochodzących z recyklingu, podeszwa powstała z gumy odnawialnej (Better Rubber, która składa się w 90 proc. z naturalnego kauczuku — odnawialnego źródła — i w 10 proc. z gumy pochodzącej z recyklingu), a sznurówki z papieru pochodzącego z recyklingu. adidas usprawnił również proces cięcia materiałów tak, aby zużywać ich jak najmniej oraz wytwarzać minimalną ilość odpadów produkcyjnych. Kolekcja wpisuje się w szerszą misję marki adidas, która dostrzegając zniszczenia, jakie branża mody poczyniła w środowisku naturalnym, pragnie osiągnąć neutralność klimatyczną.
Kolekcja dostępna w Warsaw Sneaker Store.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.