Podczas gali Fashion Awards British Fashion Council nagrodziła 20 twórców, którzy wystąpili przeciwko rasizmowi i dyskryminacji oraz szczególnie zaangażowali się w zrównoważony rozwój. Jednym z laureatów jest redaktor naczelny brytyjskiego „Vogue’a”, Edward Enninful.
Zamiast tytułu modelki roku i najzdolniejszego projektanta doceniono marki, które przyczyniły się do pozytywnych zmian w branży. Kryształowe trofea zastąpiono statuetkami z oceanicznego plastiku. Monumentalnej auli Royal Albert Hall nie wypełniły tłumy – elita świata mody zgromadziła się w bezkresnej sferze internetu. A zamiast ekstrawaganckich stylizacji gwiazd oglądaliśmy retrospektywne klisze z ubiegłych miesięcy: fotografie z protestów Black Lives Matter, czy symboliczne zdjęcia ery COVID-19.
– Ostatnie wydarzenia zasygnalizowały, że przemysł potrzebuje zresetowania – mówiła podczas cyfrowej gali dyrektorka generalna British Fashion Council Caroline Rush. – W tych wyjątkowych okolicznościach postanowiliśmy uhonorować twórców, którzy podnieśli poprzeczkę angażując się w zrównoważony rozwój, działając na rzecz społeczeństwa i walcząc przeciwko wykluczeniu. Świat mody od zawsze odzwierciedla burzliwy krajobraz polityczny oraz gospodarczy, dlatego tegoroczna ceremonia Fashion Awards odbyła się podczas trzydziestominutowego nagrania. Przyznano 20 nagród markom i organizacjom „inspirującym do budowania lepszej przyszłości”, jak ogłosiła prowadząca uroczystości, Priyanka Chopra. Następnie wraz z pozostałymi gospodarzami, a zatem z Rosalíą i Maisie Williams, odczytały listę zwycięzców w czterech kategoriach: społeczność, ludzie, środowisko i innowacje.
Wśród laureatów nagród Fashion Awards znalazł się A Sai Ta stojący za marką Asai. Projektant wspiera ruch Black Lives Matter, dążąc do położenia kresu dyskryminacjom w branży. – Byliśmy świadkami niesprawiedliwości rasowej i okrucieństwa ludzi władzy. Musimy się zjednoczyć w walce o równość. Niekiedy wystarczy zwyczajne okazywanie empatii i współczucia – mówił na krótkim nagraniu. W apel wpisała się praca innej zwyciężczyni. Aurora James stworzyła kampanię promującą firmy należące do osób czarnoskórych i jak mówiła: – Nie udałoby jej się, gdyby nie rodzina i przyjaciele, którzy są członkami tej społeczności. Natomiast za działania na rzecz społeczeństwa została wyróżniona Chanel. Historyczny dom mody przekazał milion funtów brytyjskim organizacjom charytatywnym oraz utworzył fundusz sprawiedliwości, który ma na celu wspieranie fundacji kierowanych przez kobiety o różnych odcieniach skóry oraz tak, jak Burberry, pomógł w walce z koronawirusem. Marka pod kreatywną dyrekturą Riccardo Tisci przekształciła manufakturę produkującą słynne trencze w szwalnię medycznych fartuchów i masek dla lokalnych szpitali. Wśród ikon mody utytułowano także Stellę McCartney, która jako jedna z pierwszych promowała zrównoważony rozwój. – Musimy edukować ludzi na temat wpływu konsumpcji na ekosystem. Musimy kupować mniej, ale lepiej. A obowiązkiem marek powinna zostać ograniczona produkcja. Czas mija, nasz dom się pali. Działajmy teraz – mówiła.
Przedstawiamy pełną listę laureatów:
Społeczność:
A Sai Ta
Emergency Designer Network
Michael Halpern
Kenneth Ize
Chanel
Innowacyjność:
Riccardo Tisci i Burberry
Grace Wales Bonner
Kim Jones
Jonathan Anderson
Prada, Miuccia Prada i Raf Simons
Środowisko:
Stella McCartney
Gabriela Hearst
Christopher Raeburn
The Fashion Pact
Anya Hindmarch
Ludzie:
Edward Enninful
Samuel Ross
Priya Ahluwalia
Lindsay Peoples Wagner i Sandrine Charles
Aurora James
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.