Poprzednia kolekcja założonej przez Rihannę marki koncentrowała się na nowoczesnej modzie wieczorowej. Pierwszy drop nowej dekady, zatytułowany po prostu „2-2020”, to wariacja na temat codziennej garderoby, która ucieleśnia ideę casualowego luksusu.
Gdy w grudniu 2019 r. Rihanna odbierała z rąk Janet Jackson nagrodę Fashion Award w kategorii „Urban Luxe” (na tej samej gali w satynowym garniturze z jej kolekcji wystąpiła na czerwonym dywanie modelka Imaan Hammam), napisała na Instagramie autorskiej marki: „FENTY jest młodą marką z potężnym, zespołowym głosem, kształtowaną przez stojące za nią grono indywidualistów”. Własne zdanie, oryginalność, możliwość wyrażania siebie od początku były wartościami, które przyświecały wokalistce i dyrektorce kreatywnej przy tworzeniu jej autorskiego konceptu. Żadna poprzednia kampania nie mówiła o tym jednak tak wyraźnie, jak ta promująca drop „2-2020”.
Hasłem przewodnim projektu stała się wolność. Wolność działania, tworzenia i bycia sobą, niezależnie od konsekwencji. To także pochwała wytrwałości. „FENTY definiują i unifikują ludzie, którzy noszą ubrania marki”, mówią twórcy kampanii.
Z bliskich kadrów autorstwa Thurstana Reddinga spoglądają na nas różnorodni bohaterowie. Każdy z nich ma inną historię, inny sposób na życie, inną definicję szczęścia. Łączy ich jednak charyzma. Amy Sall walczy o prawa człowieka i emancypację kobiet w Czarnej Afryce. Transseksualny Brytyjczyk Kai Isaiah-Jamal obala stereotypy dotyczące męskości, jest też uznanym poetą. Alexandra Genova to multimedialna dziennikarka, której teksty publikowały już „TIME”, „New York Times” i „Guardian”. Artystka Amrit jeszcze do niedawna mieszkała na ulicy.
Podczas gdy ostatni drop 2019 r. koncentrował się na nowoczesnej interpretacji mody wieczorowej, pierwsza odsłona FENTY w nowej dekadzie bierze na warsztat codzienną garderobę. Pokazuje, jak dużo podstawowe elementy garderoby mogą mieć wspólnego z wizją codziennego luksusu, która leży u źródła marki Rihanny. Jest tu hybryda sportowej parki i klasycznego trencza, dodatkowo ozdobiona militarnymi kieszeniami. Sukienka-gorset, która pojawiła się już we wcześniejszych kolekcjach, w tej zyskuje dodatkowo wstawkę z satyny. Spodnie połączone są ze spódnicą i tworzą w ten sposób „power suit” na miarę naszych czasów.
Kolekcja jest już dostępna w sprzedaży na Fenty.com.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.