Fundacja SEXEDPL zachęca młodych ludzi do udziału w wyborach samorządowych
Fundacja SEXEDPL kontynuuje misję wspierania obywatelskiej aktywności Polek i Polaków, tym razem skupiając się na promowaniu udziału w zbliżających się wyborach samorządowych. W najnowszym spocie profrekwencyjnym „Młodym już dziękujemy” główną rolę odegrał aktor Michał Żebrowski, a reżyserią, tak jak w przypadku poprzedniej kampanii, zajął się Igor Leśniewski.
Spot fundacji to przerysowana scena z gabinetu lidera samorządu, który dziękuje młodym współpracownikom za ich pracę przy wyborach parlamentarnych. Cieszy się z rekordowej frekwencji, ale i jednocześnie mówi im, żeby nie zawracali sobie głowy wyborami samorządowymi. Uważa, że kwestie dotyczące ich praw są istotne na poziomie krajowym, że to „duża polityka”, a na szczeblu samorządowym dzieją się ważne administracyjne sprawy, które młodych już nie dotyczą. Mówi im wprost: „zostańcie w domu”. Właśnie wtedy młodzi przejmują narrację, podkreślając, że udział w wyborach samorządowych ma bezpośredni wpływ na ich codzienne życie, w tym na kwestie takie jak opieka zdrowotna, bezpieczeństwo, edukacja czy kultura. Spot zakończony jest hasłem: „7 kwietnia idźmy na wybory”.
Twój głos się liczy
Kampania podkreśla, jak ważne jest głosowanie w wyborach samorządowych, pomimo że mówi się o nich znacznie mniej niż o wyborach parlamentarnych, oraz zachęca do walki o kolejną rekordową frekwencję. Głos oddany 7 kwietnia wpływa bezpośrednio na naszą rzeczywistość i na to jak wyglądają m.in. dostęp do lekarzy, edukacja, działalność antyprzemocowa, wsparcie dla mniejszości i aktywizacja zawodowa kobiet w miejscach, w których mieszkamy.
Widowie kampanii profrekwencyjnych deklarują, że pójdą zagłosować
Pierwsza aktywizująca kampania Fundacji SEXEDPL miała miejsce w październiku 2023 roku i przyczyniła się do rekordowej frekwencji wyborczej na poziomie 74 proc. Anja Rubik, założycielka Fundacji, podkreśla, że kampanie tworzone przez organizacje pozarządowe mają istotny wpływ na decyzje wyborcze Polaków, zwracając uwagę na fakt, że aż 81 proc. osób widzących reklamy profrekwencyjne deklaruje, że weźmie udział w wyborach. Kampania SEXEDPL była jedną z najbardziej rozpoznawalnych i szeroko dystrybuowanych – jej zasięgi przekroczyły liczbę 20 mln.
– Zależy nam na podtrzymaniu poczucia sprawczości i idei społeczeństwa obywatelskiego, szczególnie wśród grupy Gen Z i milenialsów. Głównym sukcesem poprzedniej kampanii było zmobilizowanie młodych wyborców i obalenie niekorzystnych prognoz dotyczących kobiet, które wykazywały niechęć do pójścia do urn – mówi Martyna Wyrzykowska, dyrektorka zarządzająca fundacji.
Kampanię można zobaczyć w mediach społecznościowych na kanałach Fundacji SEXEDPL oraz influencerów wspierających jej działania. Będzie także promowana poprzez akcje outdoorowe w wielu polskich miastach, na uczelniach wyższych, w autobusach miejskich oraz dworcach PKP w całej Polsce.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.