- Mój pomysł na Gucci był szalony, ale to jedyny, jaki miałem. Byłem pewien, że zostanę zwolniony po pierwszym sezonie – powiedział kiedyś Alessandro Michele. Dyrektor kreatywny włoskiej marki nie mógł się bardziej mylić – jego współpraca z Gucci z sezonu na sezon jest coraz bardziej owocna, a on sam nazywany jest jednym z największych współczesnych wizjonerów w branży. Jego najnowszy pomysł to kolekcja T-shirtów i bluz #GucciHallucination z ilustracjami autorstwa hiszpańskiego artysty, Ignasiego Monreala.
Kampanii Gucci na wiosnę-lato 2018 daleko jest do typowych. Zamiast tradycyjnych zdjęć dyrektor kreatywny marki Alessandro Michele i dyrektor artystyczny Christopher Simmonds postawili na ilustracje nawiązujące do tradycyjnych dzieł sztuki. Wykonał je hiszpański artysta Ignasi Monreal.
Za inspirację posłużyły mu obrazy Johna Everetta Millais „Ofelia” czy „Ogród rozkoszy ziemskich” Hieronima Boscha. Później kampanię jeden do jednego przeniesiono na bluzy i T-shirty.
Linia zatytułowana, tak samo, jak akcja reklamowa – #GucciHallucination – składa się z dziewięciu modeli, dostępnych w bardzo ograniczonych ilościach. Do sprzedaży, która rusza 11 kwietnia 2018, weszło bowiem jedynie 200 sztuk z poszczególnych projektów koszulek i 100 sztuk z każdego modelu bluz. Aby podkreślić tę wyjątkowość, włoska marka każdy projekt opatrzyła numerem, a odbiorcy zostanie dostarczony on w specjalnym opakowaniu zaprojektowanym przez Monreala.
To już kolejna odsłona współpracy, jaką z hiszpańskim artystą nawiązał włoski dom mody. Wcześniej, Monreal był częścią instagramowego projektu #GucciGram (jego ilustracje wykorzystano wtedy w kolekcji Cruise 2018). Wystąpił również w klipie promującym kampanię na wiosnę-lato 2018.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.