Historia jednego zdjęcia: Andie MacDowell z córką Margaret w 1999 roku
Latem 1999 roku gwiazda komedii romantycznych Andie MacDowell zabrała pięcioletnią córkę Sarę Margaret, najmłodszą z trójki rodzeństwa, na premierę filmu familijnego „Muppety z kosmosu”. Dziewczynka, która miała wyrosnąć na jedną z najzdolniejszych aktorek swojego pokolenia, już jako dziecko śmiało spoglądała w obiektyw.
Mocne spojrzenie, kwiecista sukienka, pomalowane na czerwono paznokcie – nietrudno w pięcioletniej Sarze Margaret Qualley, córce Andie MacDowell i Paula Qualleya, dopatrzyć się przyszłej ambasadorki Chanel. W 1999 r. dziewczynka wybrała się ze sławną mamą na premierę filmu familijnego „Muppety z kosmosu”. Pojawienie się duetu w wakacyjnych pastelach nie umknęło uwadze fotoreporterów. Choć mała fanka kina wtulała się w mamę, śmiało spoglądała w obiektyw.
Dziś sławna aktorka, która woli używać imienia Margaret niż Sarah, lśni na czerwonych dywanach już nie tylko w towarzystwie mamy. Na ostatnim festiwalu filmowym w Cannes pokazała się w kreacji haute couture Chanel, promując nowy film „Stars at Noon” Claire Denis. Z Joe Alwynem grają zakochanych – Amerykankę i Brytyjczyka – w Nikaragui lat 80. XX w. Z angielskim aktorem łączą Qualley koligacje towarzyskie. Alwyn od kilku lat spotyka się z Taylor Swift, która najchętniej nagrywa płyty z producentem Jackiem Antonoffem, narzeczonym Margaret. Wokalista zespołu Bleachers (kiedyś Fun), który pisze piosenki także dla Lany Del Rey, Florence + The Machine czy Lorde, wcześniej spotykał się z Leną Dunham, a Qualley widywano u boku Pete’a Davidsona i Shii LaBeoufa. Starszy o 10 lat Jack jest podobno tym jedynym. Nie wiadomo jednak, kiedy narzeczeni staną na ślubnym kobiercu, bo aktorka uczestniczy równolegle w sześciu projektach, w tym w nowym filmie Yórgosa Lánthimosa, melodramacie u boku Paula Mescala z „Normalnych ludzi” oraz biografii duetu Fred Astaire i Ginger Rogers. W tanecznym filmie Qualley pokaże swoje umiejętności na parkiecie. Zaczynała w końcu jako baletnica, by w wieku 16 lat podpisać kontrakt modelingowy. Modę porzuciła dla kina trzy lata później, gdy zagrała w „Palo Alto” Gii Coppoli.
Podczas gdy Margaret pnie się w górę, jej mama Andie świętuje comeback. MacDowell w wywiadzie okładkowym dla „Vogue Polska” z jesieni 2021 r. tłumaczyła, dlaczego po sukcesach lat 90. XX w. zrobiła sobie przerwę w Hollywood. Królowa komedii romantycznych – „Dnia świstaka”, „Czterech wesel i pogrzebu” czy „Mężów i żon” – wybrała macierzyństwo. Chcąc poświęcić uwagę dzieciom, Margaret i jej starszemu rodzeństwu, Rainey i Justinowi, Andie odrzuciła wiele intratnych propozycji. Gdy dorosłe już rodzeństwo wyfrunęło z gniazda, otworzyła w swojej karierze nowy rozdział. Podbiła Cannes, pokazując się na czerwonym dywanie w siwych włosach, a Netfliksa – występując u boku córki w „Sprzątaczce”, jednym z najlepszych seriali minionego roku. Teraz jest równie zapracowana, co Margaret – na Netfliksie można już oglądać nową komedię romantyczną z jej udziałem, „Bezsenność we dwoje”. MacDowell na każdym kroku podkreśla dumę z utalentowanej córki. Nie ma zamiaru robić jej konkurencji, tylko ją wspierać. A Margaret wie, że tak jak wtedy, gdy była małą dziewczynką, na mamie zawsze może się oprzeć.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.