Kolejni giganci branży odzieżowej podejmują walkę z koronawirusem. Organizacja non-profit wesprze wysiłki Światowej Organizacji Zdrowia kwotą 500 tys. dolarów.
13 marca Fundacja ONZ wspólnie ze Swiss Philantropy Foundation i Światową Organizacją Zdrowia zainicjowała Fundusz Odpowiedzi Solidarnościowej COVID-19. Jego celem jest zbiórka funduszy, które przeznaczone zostaną na wsparcie pracy mającej na celu wykrywanie, zapobieganie oraz natychmiastowe reagowanie na pandemię koronawirusa. Fundusz zdecydowały się poprzeć największe korporacje na świecie, w tym Google i Facebook. Teraz dołącza do nich organizacja non-profit H&M Foundation, która zdecydowała się wesprzeć wysiłki Funduszu kwotą 500 tys. dolarów.
Potrzeby są naprawdę spore. Jak wynika ze wstępnego planu strategicznego przygotowanego przez WHO, pułap dofinansowania działań związanych z walką z COVID-19 osiągnie wysokość co najmniej 675 milionów dolarów, tylko do końca kwietnia tego roku. Co najmniej, bo pandemia koronawirusa ewoluuje w zatrważającym tempie. Kolejne kraje muszą przygotować się na jej negatywne skutki, w związku z czym wysokość finansowania będzie wzrastać.
– Choroby nie szanują granic, dlatego jestem wdzięczna H&M Foundation za zauważenie, że ten naprawdę globalny problem potrzebuje prawdziwie globalnego rozwiązania, w którym każdy zrobi, co do niego należy – mówi Elizabeth Cousens, Prezes i Dyrektor Generalny Fundacji ONZ. – Ich wsparcie dla tego historycznego funduszu wspomoże ratującą życie pracę mającą na celu zapobieganie, wykrywanie oraz odpowiadanie na COVID-19, szczególnie tam, gdzie potrzeby są największe.
W pomoc Funduszowi Pomocy Solidarnościowej COVID-19 może jednak zaangażować się każdy z nas. Więcej informacji na jego temat oraz sposobów, w jaki można go wesprzeć, znajdziecie na stronie www.covid19responsefund.org.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.