Szwedzki gigant na czele Fashion Transparency Index. W raporcie przyjrzano się 250 firmom pod kątem przejrzystości, czyli ilości informacji ujawnianych na temat dostawców, praktyk w łańcuchu dostaw, jak również wpływu na środowisko i społeczeństwo.
H&M od wielu lat stara się stosować przejrzyste praktyki, odpowiedzialne wobec ludzi i środowiska. W 2013 roku szwedzka firma jako pierwsza marka modowa opublikowała listę swoich dostawców na stronie internetowej. W tym roku rzetelne i konsekwentne działania opłaciły się. Marka jako pierwsza w historii osiągnęła wynik 70 proc. lub więcej w Fashion Transparency Index. Wyróżniła się w najważniejszych kwestiach takich jak konsumpcja, skład, klimat i warunki pracy.
Fashion Transparency Index to coroczny ranking Fashion Revolution dotyczący transparentności marek. Publikacja raportu jest częścią inicjatywy Fashion Revolution Week, która trwa od 20 kwietnia. H&M plasuje się w pierwszej piątce od momentu wprowadzenia Indeksu cztery lata temu. W ramach swojej strategii H&M zwraca szczególną uwagę na ujawnianie swoich polityk, praktyk, działań i partnerów biznesowych. Celem jest inspirowanie dalszych pozytywnych zmian w branży mody. Transparentność stanowi dla marki wyznacznik podejmowania świadomych decyzji dotyczących zakupów. Pomaga także w budowaniu długoterminowych partnerstw z dostawcami i przynosi korzyści pracownikom przemysłu tekstylnego.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.