Paryż olimpijskim szlakiem New Balance
Razem z marką New Balance mogliśmy doświadczyć rosnących emocji tuż przed rozpoczęciem letnich igrzysk olimpijskich, a także z zaciekawieniem obserwować pierwsze dni zmagań najlepszych sportowców świata na paryskich arenach. Jednak nie tylko olimpiada dostarczyła nam atrakcji. New Balance przygotował dla nas własne stylowe igrzyska.
Igrzyska olimpijskie w Paryżu stały się dla New Balance idealnym tłem dla ogłoszenia ekscytujących nowin. Podczas paryskiego press tripu mieliśmy okazję odwiedzić dwa kluczowe dla brandu punkty i spotkać się z tworzącymi je osobami.
Flagowy butik New Balance na Le Marais pod błękitno-czerwoną flagą
Podczas gdy Paryż szykował się do prawdopodobnie jednego z najważniejszych dni w 2024 r., czyli hucznie zapowiadanej ceremonii otwarcia igrzysk olimpijskich, odwiedziliśmy główny butik New Balance w usianej modnymi spotami dzielnicy Le Marais. To właśnie tam mieści się jeden z najpiękniejszych salonów marki, którego przestrzeń na ten wyjątkowy czas trafiła w ręce słynnego architekta Francka Pellegrino. Estetyka przestrzeni i przygotowane przez Francka meble były doskonałym pomostem łączącym dziedzictwo i estetykę New Balance z klimatem Paryża.
Podczas naszej wizyty w jednym z ulubionych miejsc miłośników amerykańskiej marki, mogliśmy podziwiać gwiazdę spotkania, czyli limitowaną kolekcję stworzoną z okazji odbywających się w stolicy Francji igrzysk olimpijskich. Jej częścią były limitowane modele kultowych sneakersów New Balance 990v6 oraz 997. Pierwsze z nich są efektem kolejnej już współpracy marki z artystą Joe Freshgoodsem. Model został zdominowany przez brązowo-beżową kolorystykę, z zielonymi skórzanymi akcentami (w tym kluczowym „N”), oraz wyściełany od środka czerwoną tkaniną przypominającą satynę.
Nowe oblicze zyskał także kultowy model New Balance 997. Będzie to pierwsza odsłona modelu z linii Made in USA, powstała pod okiem dyrektora kreatywnego Teddy’ego Santisa. Sneakersy charakteryzują się cholewką w odcieniu maślanego beżu z brązowym zamszowym językiem, zielonymi akcentami oraz przypominającym czerwoną satynę środkiem buta.
Najnowsze New Balance 990v6 i 997 będą dostępne w limitowanej liczbie wyłącznie w butiku marki w paryskim Le Marais. Kapsułową kolekcję uzupełniały dwa T-shirty inspirowane Paryżem. Podczas eventu marki mieliśmy okazję spersonalizować swoje modele New Balance pod okiem Francka Pellegrino i jego kreatywnego teamu.
Wystawa „A Friend Named Cousin” kuratorowana przez Joe Freshgoodsa pod patronatem New Balance to kolejny etap kreatywnej współpracy marki i artysty
26 lipca był ekscytujący nie tylko z powodu ceremonii otwarcia igrzysk olimpijskich. Tego dnia odbył się kolejny ważny dla New Balance event: w Galerie Les Filles du Calvaire miało miejsce otwarcie wystawy „A Friend Named Cousin”, której kuratorem był bliski marce artysta, wspomniany już Joe Freshgoods.
Wystawa eksplorowała powiązania rodzinne wykraczające poza granice pokrewieństwa, skupiające się nie tyle na więziach biologicznych, ile na łączącej ludzi miłości, przyjaźni, wsparciu. Na wystawie swoje prace zaprezentowali tacy artyści, jak: Jewel Ham, Teoni Hinds, Banga Minthe, Jahlil Nzinga i Goldie Williams.
Dla Joe Freshgoodsa była to pierwsza wystawa, której był kuratorem. – Doskonale rozumiem potrzebę wspierania młodych artystów – powiedział nam w rozmowie. – Cieszę się, że wspólnie z New Balance mogliśmy stworzyć platformę dla tych, którzy naprawdę mają coś wartościowego do powiedzenia. To doskonała okazja, by pomóc im rozwinąć skrzydła i pokazać ich twórczość poza Stanami Zjednoczonymi.
Podczas paryskiej wystawy zaprezentowano także najnowszą odsłonę kolaboracji Joe Freshgoodsa i New Balance
Odwiedzający wystawę goście mieli okazję podziwiać nie tylko wyjątkową sztukę, lecz także najnowszą odsłonę współpracy bostońskiej marki z pochodzącym z Chicago projektantem i artystą.
– New Balance doskonale wie, jak dotrzeć do kolejnych pokoleń i rozwijać swoje dziedzictwo w nowoczesnym kierunku – powiedział nam Joe Freshgoods. – Przede wszystkim marka doskonale czuje siłę kolaboracji z artystami i projektantami i daje im kreatywną wolność, co procentuje sukcesami. W naszej kolekcji widać zarówno DNA New Balance, jak i styl Joe Freshgoodsa w jak najbardziej autentycznym wydaniu.
Kolekcja zatytułowana „From Prom to Paris” odnosi się do kolorów przewodnich kolekcji: błękitu „prom blue” oraz czerwieni „Paris red”. – Dla czarnych Amerykanów „prom ball” jest jak wesele. Wydajesz na to kupę kasy, musisz zaprosić dziewczynę i ustalić wspólny kolor przewodni stylizacji. Na swoim balu miałem na sobie właśnie ten odcień błękitu. Skończyło się tak, że cały bal przesiedzieliśmy w aucie, a ja obiecałem swojej partnerce, że zabiorę ją do Paryża. A Paryż kojarzy mi się z bardzo seksowną czerwienią – tak Joe Freshgoods wyjaśnił nam historię wyboru kolorów przewodnich kolekcji.
– Sukces współprac z artystami wynika z naszego podejścia do kreatywności i wszechstronności. Wydarzenia New Balance w Paryżu są dowodem na to, że potrafimy łączyć sport z kulturą, sztuką i architekturą – zdradziła nam Brooke Watt, Global Senior Director, Product Creation & Strategy, która zajmuje się damskimi kolekcjami New Balance oraz linią Made in USA x Teddy Santis. Brooke opowiedziała nam również o strategii marki i zintegrowanych z nią innowacyjnych rozwiązaniach. – Nie chodzi o to, by wypuszczać na rynek coraz więcej produktów, ale o to, by ulepszać te, które już na nim są, by służyły naszym klientom jeszcze lepiej. Projektując dla kobiet, skupiamy się na ich potrzebach, stąd sukcesywnie poszukujemy coraz lepszych tkanin, technologii, fasonów i rozwiązań, dzięki którym będą czuły się tak samo pewne siebie podczas treningu, jak w pracy czy na spotkaniu z przyjaciółmi. Chcemy wspierać je na wielu polach. Projektując, podchodzimy do naszych zadań z osobistym zaangażowaniem, czujemy więź z naszymi klientkami.
Zapytaliśmy Brooke Watts także o to, w jaki sposób podchodzą do potrzeb klientek i jak starają się im sprostać. – Nie myślimy o tym wyłącznie jako o potrzebie do zaspokojenia. Chcemy, aby nasze ubrania i akcesoria były dla nich wsparciem i motywacją każdego dnia.
Kolekcja „From Prom to Paris” będzie dostępna w sprzedaży od 2 sierpnia.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.