Gothcore, ale w wydaniu couture, kładący nacisk na jakość, detal i konstrukcję. Mrok, ale przemieszany z efektem glamour – złocistymi nićmi, blikującymi dżetami oraz niemal fluorescencyjnym tiulem. Nawet jeśli inspiracją stojącą za jesienno-zimową kolekcją H&M Studio były kultowe horrory, kampania i prezentowane w niej projekty nie budzą grozy, a zachwyt.
Kolekcji, w których rządzi błysk, można się spodziewać na początku zimy, gdy po sylwestrze przychodzi pora na karnawał. Mrok przeważa w odzieży skrojonej w okolicach Halloween, ale zwykle i poprzedzające święto tygodnie spowija wszechobecna czerń. Zaprezentowanie kapsuły obsypanej cekinami i inspirowanej kultowymi horrorami w samym środku lata, może więc być uznane za ekstrawaganckie posunięcie, ale H&M ma w tym swój cel. Jesienno-zimowa kolekcja Studio, mimo jasno określonego sezonu i rodowodu, ma być ponadczasowa. Łączyć ciemność i blask. Celebrować nie tylko popularną w ostatnim czasie Wednesday Addams, ale i królowe krzyku sprzed lat. – W kampanii odwołujemy się do charakterystycznego stylu bohaterek horrorów, ale ich utarty wizerunek przystrajamy odrobiną blasku i oprawiamy w praktyczne fasony, które z łatwością dostosują się do zmian trendów oraz pogody – mówi Linda Wikell z ramienia H&M Studio.
Lśnienie, czyli błysk w mrocznej kolekcji H&M
W kapsule przeważają architektoniczne konstrukcje, rzeźbione garnitury i wyraziste dodatki. Jest monumentalny płaszcz o długości maksi z efektownym taliowaniem i klapami ściętymi w ostry kant, który mógłby się znaleźć w garderobie Morticii Addams. Jest bufiasta koszula zdobiona misterną koronką przypominająca tę z szafy Alice Hardy z „Piątku, trzynastego”, czy przyozdobiona cyrkoniami katana w stylu Sidney Prescott z „Krzyku”. Spośród dodatków na szczególne wyróżnienie zasługują żeberkowe kolczyki oraz zadziorne kozaki ze szpiczastym noskiem szyte ze skóry nappa. To nie jedyna szlachetna tkanina uwzględniona w kolekcji.
Zespół kreatywny H&M zadbał, by większość użytych materiałów została pozyskana zgodnie z ideą zrównoważonej mody. W kapsule przeważa więc poliester z recyklingu czy Tencel. – H&M Studio to linia, która za cel stawia sobie ponadczasowość. Najwyższa jakość przejawia się w całej kolekcji, od odzieży wierzchniej po akcesoria, które będą służyć wam latami – mówi szefowa działu projektowania i doradczyni kreatywna H&M Ann-Sofie Johansson, zapowiadając, że celebrująca 10-lecie H&M Studio kapsuła na jesień-zimę 2023 otwiera nowy rozdział w historii marki. Od kolejnego sezonu projektanci i przedstawiciele giganta pragną zwiększyć ilość limitowanych kolekcji.
Kolekcja H&M Studio jesień-zima 2023 trafi do sprzedaży 28 września. Będzie dostępna online na hm.com i w wybranych sklepach stacjonarnych na całym świecie, w Polsce tylko przy Marszałkowskiej w Warszawie.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.