
Portrety Prince’a, Grace Jones i fotografie Nan Goldin – w przerwie od emocjonującego tygodnia mody w Paryżu, zaglądamy do trzeciej odsłony cyfrowego magazynu Bottegi Venety pod artystycznym kierownictwem dyrektora kreatywnego marki Daniela Lee.
Dualistyczna prezentacja kolekcji Prady, niespodziewana współpraca Versace i Fendi, kunszt Jil Sander oraz kosmiczne akcenty u Cheta Lo – ci, którzy tęsknili za pokazami na żywo, nie mogli sobie wymarzyć lepszego miesiąca mody. I kiedy wszyscy odkładają telefony komórkowe, by cieszyć się wieńczącym sezon tygodniem w Paryżu, Daniel Lee przedstawia najnowszy numer cyfrowego kwartalnika „Issue 03” Bottegi Venety.


Pomysł na stworzenie digitalowego magazynu narodził się po styczniowej dezaktywacji kont marki w mediach społecznościowych. – Jako twórca uważam je za bardzo ograniczające. Stawiam na promowanie indywidualności, dlatego rozpoczynam nowy rozdział, po swojemu – mówił Lee na początku 2021 roku. Od tego czasu ukazały się dwa wydania. W pierwszym artyści i artystki z Barbarą Hulanicki i Missy Elliot na czele reinterpretowali ideę marki. Nad drugim pracowali m.in. David LaChapelle, Naomi Campbell oraz Travis Scott. A co znajdziemy w najnowszym wydaniu?

Okładkę magazynu i animacje otwierające kolejne rozdziały wirtualnego czasopisma zdobią prace Okuyamy Taki, w których artysta dekonstruuje flagowe projekty domu mody (w tym gumowe mule na platformie i kolczyki Coiled Hoop) malując je na wzór neonowych reklam świetlnych. Erika Vogt rekonstruuje trójkątne logo marki, formę kaloszy Puddle i sztybletów Tire Leather przekładając je na język rzeźby. W „Issue 03” wyróżniono również portrety legendarnej Nan Goldin, która dokumentowała kulturę klubową w latach 80. Znajdziemy tam też szkice Thierry’ego Perera przedstawiające Madonnę, Cher, Prince’a czy Grace Jones, undergroundowe fotografie Joshuy Gordona oraz zdjęcia z wizerunkami kompozytorki Midori Takady i DJ-ki Honey Dijon. W kwartalniku można też zobaczyć lookbook kolekcji „Salon 02” oraz fotografie linii odzieży i dodatków sfotografowane przez Tyrone’a Lebona.

Zaloguj się, aby zostawić komentarz.