Nowa kolekcja biżuterii Lacoste reinterpretuje klasyczne motywy i zachęca do eksperymentów

Medalion to w biżuterii motyw o mocy historycznej, kojarzony z symboliką i tradycją, ale i utożsamiany z indywidualizmem i personalizacją. To także ponadczasowy element, który projektanci od lat interpretują na nowe sposoby i dostosowują do najbardziej aktualnych trendów. To on stał się bazą nowej kolekcji biżuterii marki Lacoste. Choć reklamuje ją ambasador męskiej linii zegarków i biżuterii francuskiego brandu – aktor KJ Apa – można patrzeć na nią jak na uniwersalną propozycję, bo w dobie mody opartej na wolności i swobodzie elementy z tej kolekcji pokochają także kobiety.
Podobnie jak wśród ubrań i dodatków w męskiej biżuterii na jesień-zimę 2024 zapanowała różnorodność i niezwykle inspirujący miks minimalistycznej klasyki oraz wyrazistości. Wśród najpopularniejszych motywów i form można dopatrzyć się nawiązań do ponadczasowej estetyki w nurcie dyskretnego luksusu, inspiracji modą retro, a także stylizacyjnych rozwiązań, które zachęcają do tego, by z biżuterii korzystać tak, jak z innych elementów mody ready-to-wear – z radością i odwagą, w poczuciu, że powinna pomagać wyrazić siebie i podkreślić osobowość.
Oprócz prostych, surowych form o organicznych kształtach modne w tym sezonie są wyraziste ozdoby, które najczęściej pojawiają się w minimalistycznych i dyskretnych stylizacjach, a także biżuteria tworzona w duchu mix & match z różnych surowców oraz noszona warstwowo. Jesień-zima 2024 to także czas reinterpretowania klasyki – motywy sprzed lat zyskują nowe oblicze i stają się elementem nowoczesnych stylizacji. Oprócz lansowanych szczególnie chętnie przez raperów i gwiazdy muzyki grubych łańcuchów i pereł oraz personalizowanych sygnetów odrodzenie przeżywają klasyczne medaliony. To właśnie one stały się bazą najnowszej kolekcji biżuterii Vigor marki Lacoste.

Wiodącym motywem kolekcji biżuterii Vigor od Lacoste został medalion
Nie ma chyba w modnej dziś biżuterii motywu o tak bogatej historii i dziedzictwie, a także równie zakorzenionego w kulturze (także tej pop), co medalion. Nosili go starożytni i średniowieczni władcy, bywał dowodem przynależności i chwały, odzwierciedlał społeczny status, miewał także mityczną symbolikę. We współczesnym wydaniu, lansowanym szczególnie od lat 60. i 70. XX w., stał się emblematem indywidualizmu w modzie – wyrażał przywiązanie do unikatowego stylu i wychodzenia poza schemat, łamanie tabu oraz przekraczanie granic. Łańcuszki z medalionem nosili na scenie Stonesi, Prince i Jimmy Hendrix, a na ekranie Steve McQueen w filmie „Afera Thomasa Crowna”. Dziś do fanów medalionów noszonych na rozmaite sposoby należy nowe pokolenie ikon męskiego stylu.

W kolekcji Vigor marki Lacoste klasyczny medalion przyjmuje kształt kwadratu z zaokrąglonymi rogami i logotypem krokodyla wygrawerowanym w jego centralnej części. Matowemu tłu towarzyszą połyskujące brzegi, co pozwala uzyskać casualowy, ale też elegancki efekt. W skład kolekcji wszedł naszyjnik oraz bransoletka, każde dostępne w wersji ze stali szlachetnej oraz w wykończeniu z żółtego złota.

Elementy z kolekcji Vigor Lacoste można nosić na różne sposoby i w różnych konfiguracjach
Francuska marka kontynuuje tym samym swoją wizję czerpania inspiracji z mody przeszłości i tłumaczenia jej na współczesny język mody. Przeplata historię z nowoczesnością, a tradycję łączy z innowacją, kreując tym samym wizerunek uniwersalnego brandu. Lacoste reinterpretuje konkretne motywy i osadza je w estetycznym kontekście, dzięki czemu dociera z nimi do różnych pokoleń i wielbicieli rozmaitych estetyk.
Biżuteria z kolekcji Vigor została zresztą stworzona z myślą o indywidualistach – tak, by można było nosić ją i stylizować na rozmaite sposoby i by odnajdywała się w zróżnicowanych zestawieniach. Zarówno naszyjnik, jak i bransoletkę można nosić solo – wtedy będą subtelnym akcentem urozmaicającym stylizację. Można też łączyć je warstwowo: nosić po kilka bransoletek naraz, w dodatku mieszając ich wykończenia. Doskonałym pomysłem – i to rozwiązanie dla prawdziwych fashionistów – jest też łączenie bransolet z medalionem Lacoste z zegarkami Lacoste z kolekcji LC33. W takiej odsłonie w kampanii Vigor prezentuje je ambasador marki i twarz tej kolekcji, KJ Apa.

Aktor KJ Apa, czyli Archie z „Riverdale”, został twarzą kolekcji Vigor od Lacoste
To już kolejna kampania Lacoste z udziałem pochodzącego z Nowej Zelandii aktora. Apa, któremu największą popularność przyniosła rola Archiego w serialu „Riverdale”, będącym ekranizacją kultowego amerykańskiego komiksu z lat 40., doskonale uosabia ducha niezależności i wolności, któremu marka hołduje od samego początku. Jest utalentowanym, rozwijającym się na wielu polach artystą (nie tylko gra w filmach oraz serialach, lecz także jest muzykiem) oraz pasjonatem o szerokich horyzontach, otwartym umyśle oraz odwadze do tego, by marzyć i te marzenia spełniać. Otwartość towarzyszy mu na każdym przystanku artystycznej kariery, ale jest też obecna w jego modowych wyborach – nie zamyka się na jedną estetykę, eksperymentuje, łamie konwenanse. Biżuterię z kolekcji Vigor Lacoste nosi tak jak wszystko inne – po swojemu.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.