Poznaliśmy zwycięzców tegorocznej edycji jednego z najbardziej prestiżowych konkursów dla projektantów – LVMH Prize. Nagrodę główną – 300 tysięcy euro i rok mentorstwa ze strony przedstawicieli LVMH – otrzymał Masayuki Ino za markę Doublet. Specjalne wyróżnienie powędrowało do Roka Hwanga – twórcy marki Rokh.
Nie faworyci – Eckhaus Latta i A-COLD-WALL* – a założona sześć lat temu streetwearowa marka Doublet została zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu LVMH Prize. Jury, w skład którego weszli między innymi Karl Lagerfeld, Marc Jacobs i Jonathan Anderson, nagrodzili jej twórcę, Masayuki Ino, za „kładzenie nacisku na neutralne płciowo projekty przeznaczone dla konsumentów znudzonych tradycyjnymi markami”. Podczas gali przyznano także specjalne wyróżnienie – jego laureatem został także pochodzący z Azji Rok Hwang, założyciel marki Rokh.
38-letni Ino był najstarszym spośród tegorocznych finalistów konkursu. Absolwent tokijskiego Mode Gakuen College of Fashion and Design. Autorską markę założył w 2012 roku. Jego celem było stworzenie konceptu, który bazowałby na „codziennej modzie z odrobiną dziwactwa”. Projektant realizuje swój zamysł poprzez tworzenie kolorowych, streetwearowych ubrań wykorzystujących zabawę logo i nadrukami, eksperymentowanie z materiałem i balansowanie między modą sportową, użytkową i konceptualną.
Jurorzy konkursu LVMH nie ukrywali, że tym, co urzekło ich w Masyuki Ino była nie tylko oryginalność jego projektów, ale także podejście do relacji z klientem. Japończyk, chcąc jak najbardziej pogłębiać doświadczenia zakupowe swoich klientów, wiele uwagi poświęca już samym opakowaniom. Te ostatnie szczególnie zachwyciły Clare Waight Keller, która w gronie jurorów zasiadła po raz pierwszy.
Oprócz nagrody głównej, jury przyznało także wyróżnienie specjalne. Otrzymał je Rok Hwang – twórca marki Rokh, którą założył zaledwie rok temu. Hwang doświadczenie zdobywał u boku Phoebe Philo w domu mody Celine, a w swoich projektach zestawia ponadczasowe, klasyczne fasony ze zmysłowymi i nieco surowymi detalami. Filozofia jego marki bazuje na słuchaniu głosu i potrzeb młodego pokolenia, które coraz bardziej ceni sobie jakość, a nie ilość.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.