Jubileuszowa kampania Solar
Moda łączy pokolenia. Matki przekazują miłość do wyjątkowych marek takich jak Solar swoim córkom. Firma świętuje 30-lecie stworzonym specjalnie na tę okazję kwiatowym nadrukiem, a także wyjątkową kampanią wizerunkową.
Początki marki Solar sięgają 1989 roku. To właśnie wtedy trzech współwłaścicieli postanowiło łączącą ich pasję do podróży i mody przekuć w biznes. Inspirowane różnymi miejscami, krajobrazami i kulturami motywy Solar do dziś przeplata aktualnymi trendami. Ale Solar to przede wszystkim moda made in Poland. Wszystkie projekty powstają w poznańskiej siedzibie. To właśnie ona stała się scenerią dla urodzinowej kampanii reklamowej marki. Trzy dekady działalności Solar świętuje także jubileuszową kolekcją, którą zdobi zaprojektowany specjalnie na tę okazję kwiatowy print.
– W bardzo ważnym dla nas sezonie postawiliśmy na motywy od lat kojarzone z Solar. W jubileuszowej kolekcji dominują wyraziste, klasyczne barwy: czerń, głęboki fiolet i szmaragd, wzbogacone nadrukami z motywem roślinnym. Ta minikolekcja to nasz symboliczny prezent dla klientek, którym chcielibyśmy podziękować za wspólne lata. Bardzo cenimy sobie to, że ubrania Solar są wybierane przez kolejne pokolenia kobiet – mówi Aleksandra Danel, wiceprezes zarządu Solar Company S.A.
Kapsułowa kolekcja Solar stworzona na jubileusz marki nawiązuje do kwiatów, które były w jej projektach obecne od początku. W urodzinowej kolekcji irysy, dalie, klematis i krzew śnieguliczki pojawiają się na czarnym tle. – Printy zostały stworzone w oparciu o ryciny z atlasów botanicznych. Kolorystyka jest utrzymana w eleganckiej tonacji. Pierwsze skrzypce grają fiolet, koralowa czerwień i szmaragd. Tym samym barwy nawiązują do trendów, ale też są spójne z kolekcją Solar na sezon jesień-zima 2019.
Jubileuszowej odsłonie marki towarzyszy kampania reklamowa. Jej bohaterką jest zjawiskowa Ophelie Guillermand, francuska modelka, którą reprezentuje aż osiem agencji w Europie i w Ameryce. Jej eteryczną urodę doceniły takie marki jak Calvin Klein, Chanel, Dior, Balmain, Versace i Prada. Francuzka stawała przed obiektywami największych fotografów świata mody – Stevena Meisela, Petera Lindbergha, Patricka Demarcheliera i Paolo Roversiego. Na swoim koncie ma też okładki magazynów „Vogue”, „Numéro” i „Harper's Bazaar”. W portfolio Guillermand są kampanie dla domów mody Emporio Armani, Tommy Hilfiger i Chanel. Sesja dla Solar to jej pierwsza współpraca z polską marką. Autorem kampanii jest Maciek Kobielski, polski fotograf mieszkający od lat w Nowym Jorku, autor zdjęć publikowanych m.in. w „Wall Street Journal” i „Vanity Fair” oraz kampanii MarcaJacobsa, Diora, Saint Laurent i Givenchy. Do tego znamienitego grona Solar dołączył właśnie za sprawą jubileuszowej kampanii.
Kampania Solar jesień-zima 2019-2020 from VoguePolska on Vimeo.
Za stylizację kampanii odpowiadała Karolina Gruszecka, szefowa stylistów „Vogue Polska”. Zdjęcia powstały w poznańskiej siedzibie marki. Przestrzenie biurowe i pracownia, czyli kreatywne centrum, w którym od lat ścierają się twórcze idee, kształtują się strategie i tworzone są kolekcje, zostały pokazane w nieoczywisty, intrygujący, charakterystyczny dla Kobielskiego sposób. Z okazji urodzin marki powstał również jubileuszowy logotyp, który będzie się pojawiał w layoutach reklamowych.
Jubileusz marki Solar to ważny punkt na osi czasu polskiej mody. I dowód na to, że w lokalnej firmie może się zrodzić styl na światowym poziomie, ponadczasowy i łączący pokolenia.
Więcej zdjęć i informacji na stronie solar.com.pl.