Przedsmak najgorętszej współpracy roku mogliśmy podziwiać w maju 2022 r., gdy w siedzibie nowojorskiej Giełdy Papierów Wartościowych Balenciaga zaprezentowała kolekcję na wiosnę 2023. W kampanii limitowanej linii francuskiego domu mody i adidasa wystąpili ulubieńcy Demny: Khadim Sock, Isabelle Huppert i Bella Hadid.
Bluzę mocno zapinamy pod szyję, dresy maksymalnie ściskamy w pasie gumką, a na nogi zamiast sneakersów zakładamy pantaboots, czyli awangardową hybrydę spodni i butów. Wspólna kolekcja adidasa i Balenciagi, która debiutuje dziś wizerunkową kampanią i trafia do wybranych sklepów na świecie, jest kolejnym etapem procesu zacierania granic między modą sportowo-streetwearową a tradycyjnym rozumieniem luksusu. Kilka tygodni wcześniej autorskie spojrzenie na to zjawisko zaprezentował także Alessandro Michele, gdy premierę miała kolekcja Gucci i Palace.
Choć w kolekcji adidas x Balenciaga na warsztat wzięto przede wszystkim motywy najbardziej charakterystyczne dla niemieckiej marki (duże logo, dresowe komplety, oversize’owe kurtki i futbolowe trykoty), jest rezultatem kreatywnego dialogu między firmami. Widać to nie tylko w stworzonym specjalnie na jej potrzeby logotypie, ale przede wszystkim w tym, że użyto jej do nadania nowego znaczenia modzie z gatunku casual, athleisure, a także biurowemu dress code’owi. Skoro dwa pierwsze mogą ewoluować, to dlaczego metamorfozie nie może ulec także ten ostatni? Osadzając sesję wizerunkową w opustoszałych przestrzeniach biurowców na Manhattanie, Demna redefiniuje profesjonalny uniform – zamiast garniturów proponuje zapinane na zamek bluzy i ovsersize’owe dżinsy, a w miejsce garsonek – luźne T-shirty i spodnie z trzema paskami.
Kolekcji ubrań adidasa i Balenciagi towarzyszy plejada sportowo-luksusowych dodatków: nowa wariacja na temat torebki Hourglass, przypinki z logo, celowo postarzany model sneakersów Stan Smith, a także bidon i… piłka – w sam raz na nadchodzący Mundial albo szybki trening podczas przerwy na lunch.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.