Znaleziono 0 artykułów
02.04.2024
Artykuł partnerski

Kampania „Beauty is not copy-paste” Smart Aging Clinic promuje nową definicję piękna

02.04.2024
(Fot. Piotr Stokłosa)

Słynąca z nieszablonowego podejścia do promowania piękna Smart Aging Clinic wystartowała z nową kampanią społeczną „Beauty is not copy-paste”. Jej kwintesencją był panel dyskusyjny o kobiecym pięknie,  zorganizowany w restauracji Concept 13 w warszawskim Vitkacu.

Pod hasłem kampanii zainicjowanej przez właścicielkę Smart Aging Clinic, Klaudię Witczak, kryją się przede wszystkim kobiece historie. Bazując na własnym doświadczeniu i spotkaniach z klientkami, które odwiedzają klinikę, Klaudia Witczak pragnie obalić krzywdzące kanony i zbudować nowe - zdrowe. Swoją misję rozpoczęła akcją #unbotoxed, wykluczając z oferty swoich zabiegów stosowanie toksyny botulinowej i wypełniaczy. W dużej mierze to właśnie one zaburzają samoocenę coraz młodszych kobiet, tworząc nierealne standardy piękna. Powielanie ich, a także dążenie do ich osiągnięcia może odbierać poczucie własnej wyjątkowości i prowadzić do kompleksów.

Kampania społeczna „Beauty is not copy-paste”

Wystawa Beauty is not copy-paste / (Fot. Materiały prasowe)

Najnowsze dane statystyczne dowodzą, że współczesna medycyna estetyczna wywiera presję na coraz młodsze pokolenia, głównie kobiet. Według raportu Laboratoires Vivacy Polska aż 23 proc. kobiet korzystających z zabiegów medycyny estetycznej to osoby w wieku od 18 do 30 lat, a zabiegi z wykorzystaniem toksyny botulinowej (potocznie botoksu) stanowią aż 92 proc. wszystkich wykonywanych zabiegów.

– Stworzyłam tę markę z troski o wszystkie kobiety, zwłaszcza te bardzo młode, które często z poczucia wstydu i bycia niewystarczającą pozwalają innym przekraczać swoje granice po to, by zasłużyć na czyjaś akceptację czy przynależeć do grupy. Mam nadzieję, że inicjatywy takie jak ta, ale też i seria podcastów „Rozmowy bez gorsetu”, które stworzyłam wspólnie z Joanną Heidtman, staną się bezpieczną przestrzenią do rozmów o fundamentach kobiecego poczucia własnej wartości. I że dzięki nim w miejsce poczucia bycia nieadekwatną pojawi się życzliwość do samej siebie – opowiada o swoich działaniach Klaudia Witczak.

Wystawa Beauty is not copy-paste / (Fot. Materiały prasowe)

Celem Smart Aging Clinic stało się szerzenie idei piękna bazującego na poczuciu własnej wyjątkowości, na pewności siebie, czułym postrzeganiu samej siebie i porzuceniu pogoni za sztucznie wykreowanymi standardami.

Dyskusja o fundamentach kobiecego piękna

Debata o fundamentach kobiecego piękna / (Fot. Materiały prasowe)

Głównym punktem spotkania był panel dyskusyjny o kanonach, fundamentach i konsekwencjach postrzegania kobiecego piękna. Rozmowę poprowadziła dziennikarka Anna Jurgaś. W dyskusji udział wzięły modelka, aktywistka i jedna z bohaterek zdjęć Piotra Stokłosy Marta Dyks, psycholożka i socjolożka Joanna Heidtman, aktorka Olga Bołądź oraz właścicielka Smart Aging Clinic oraz inicjatorka akcji społecznej „Beauty is not copy-paste” Klaudia Witczak.

(Fot. Piotr Stokłosa)

Gościnie spotkania poruszyły wiele kwestii, które na co dzień determinują sposób, w jaki kobiety postrzegają same siebie. Pytania dotyczyły tego, czym dla nich jest piękno i kiedy same czują się piękne, bohaterki spotkania opowiadały też o własnych doświadczeniach kobiecości. Okazało się, że u podstaw postrzegania samych siebie i swojego wewnętrznego i zewnętrznego piękna często leżą doświadczenia wyniesione z rodzinnych domów.

(Fot. Piotr Stokłosa)

Marta Dyks podkreślała, jak ważne jest, by porzucić podwójne standardy stawiane dziewczynkom i chłopcom od najmłodszych lat. Psycholożka Joanna Heidtman przyznała, że zaszczepione w dzieciach od najmłodszych lat stereotypy potrafią skutecznie zablokować potencjał rozwojowy. Tak samo jest z poczuciem własnej wartości – wpajanie dziewczynkom konieczności podobania się innym oraz imponowania urodą ma konkretne konsekwencje w kształtowaniu ich wartości, postrzeganiu samych siebie i swojej roli w społeczeństwie. Olga Bołądź i Anna Jurgaś poruszały także temat wpływu nierealnych standardów piękna na kwestie społeczno-kulturowe, kształtujące rolę i pozycję kobiety.

Każda z gościń panelu szczerze przyznała, że w dzisiejszym świecie, zdominowanym przez social media, nie sposób uniknąć porównywania samych siebie do innych. Choć, jak dodała Joanna Heidtman, może to mieć nie tylko złe, ale i dobre strony. Ważne, by w kreacji piękna nie zagubić samej siebie. Dlatego też inicjatywy takie jak akcja społeczna Smart Aging Clinic „Beauty is not copy-paste” są nam dziś tak bardzo potrzebne.

Wyjątkowa wystawa zdjęć Piotra Stokłosy

(Fot. Piotr Stokłosa)

Przestrzeń restauracji Concept 13, w któej odbyła sie dyskusja, wypełniły wyjątkowe fotografie. Sesja zdjęciowa autorstwa cenionego fotografa Piotra Stokłosy, jest częścią kampanii społecznej Smart Aging Clinic „Beauty is not copy-paste”. Przed jego obiektywem wystąpiły modelki Angelika Wierzbicka oraz Marta Dyks, które chętnie angażują się w akcje z istotnymi społecznymi przesłaniami. A z tych zdjęć płynie wiara w kobiece piękno wynikające z nieszablonowości i różnorodności.

Ewelina Kołodziej
Komentarze (1)

Bartosz Biesiekierski05.04.2024, 15:32
@vogue naprawdę promujecie markę, której właścicielka kategoryzuje klientów ze względu na historię leczenia, zasobność portfela, posiadane kontakty czy też orientację seksulaną? Dyskryminuje współpracowników czy partnerów biznesowych ze względu na wykonany makijaż, garderobę, posiadanych znajomych czy ulubione marki? Naprawdę chcecie być częścią festiwalu pogardy i shamingu?
  1. Uroda
  2. Pielęgnacja
  3. Kampania „Beauty is not copy-paste” Smart Aging Clinic promuje nową definicję piękna
Proszę czekać..
Zamknij