Marka biżuteryjna YES od lat aktywnie wspiera kobiety, a nową kampanią porusza istotny wątek sprzeczności w ich postrzeganiu. Tegoroczna odsłona to wizualna interpretacja wiersza Wisławy Szymborskiej „Portret kobiecy”.
W 2021 roku YES utworzyło platformę „Jestem kobietą” i od lat przedstawia w swoich kampaniach różne odsłony kobiecości. W tym roku marka zaprosiła odbiorców do świata poezji – wykorzystany wiersz „Portret kobiecy” autorstwa Wisławy Szymborskiej, który powstał w latach 70. posłużył jako mocny przekaz, zaskakująco trafnie opisując aktualną sytuację kobiet.
Kampania ukazała „absurd społecznych oczekiwań, z którymi wciąż spotykają się kobiety”, jak mówi Justyna Lach, dyrektorka marketingu firmy YES. Dokładnie to opisuje wiersz noblistki, który wymienia sprzeczne wymagania stawiane codziennie kobietom. W spocie YES to kobieta ma prawo decydowania i powiedzenia „dość” tym standardom, co wyraża słowami „na litość boską!”
Spot jest efektem współpracy YES z Fundacją Wisławy Szymborskiej, a jej symbolem stało się logo Nagrody im. Wisławy Szymborskiej wykorzystane w projekcie przypinki. Inspiracją był kolaż autorstwa poetki przedstawiający twarz z ustami, z których wyrasta gałązka z dwoma liśćmi. Ten motyw widnieje na statuetce Nagrody im. Wisławy Szymborskiej i teraz na przypince projektu firmy YES, dzięki czemu marka włącza się w obchody Roku Wisławy Szymborskiej z okazji stulecia jej urodzin.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.