O dzieciństwie bez przemocy w kampanii Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę
Celem ogólnopolskiej inicjatywy „Dzieciństwo bez przemocy” Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę jest zapobieganie przemocy wobec najmłodszych w Polsce. Zaangażować mogą się w nią zarówno placówki edukacyjne i opiekuńcze, firmy, jak i osoby prywatne. Start zaplanowano na 8 października 2024 roku.
Kampania „Dzieciństwo bez przemocy” ma na celu podniesienie świadomości społeczeństwa na temat problemu przemocy wobec najmłodszych oraz promowanie odpowiedzialnego i świadomego rodzicielstwa. Zadaniem akcji jest nie tylko uwrażliwić Polaków na skalę problemu, ale także zachęcać do reagowania na przemoc, gdy się z nią spotkają. Kluczowe dla organizatorów jest wspieranie postaw obywatelskich, które przyczynią się do ochrony dzieci przed krzywdzeniem, a także promowanie systemowych rozwiązań mających na celu przeciwdziałanie przemocy.
Organizatorami kampanii są Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę oraz Krajowa Koalicja na rzecz Ochrony Dzieci, a głównym partnerem jest Rzecznik Praw Dziecka. Zwracają oni uwagę na niezbywalne prawa dzieci do miłości, szacunku oraz ochrony. W trakcie trwania kampanii planowane są szerokie działania edukacyjne oraz medialne na skalę krajową i lokalną, które będą wzmacniać inicjatywy wspierające dzieci oraz ich rodziny. Do akcji włączyć się mogą różnorodne instytucje, takie jak szkoły, przedszkola, urzędy czy organizacje pozarządowe, a także osoby indywidualne czy firmy. Jedną z nich jest Lidl Polska, który wyemituje spot głosowy kampanii w ponad 900 sklepach sieci. Ponadto sieć opublikuje treści edukacyjne związane z kampanią w gazetkach promocyjnych.
Inauguracja kampanii odbędzie się 8 października w Sejmie RP, a jej finał zbiega się z Międzynarodowym Dniem Przeciwdziałania Przemocy wobec Dzieci, który przypada na 19 listopada. W tym dniu, w całym kraju, budynki i obiekty publiczne zostaną symbolicznie podświetlone na czerwono, co ma przypominać o powadze problemu i potrzebie natychmiastowych działań.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.