Spotkanie ponad podziałami
Lacoste, marka z krokodylem w logo, w kampanii na sezon wiosna-lato 2022 pokazuje zaskakujące spotkania ludzi z różnych światów. Okazuje się, że każdy, niezależnie od płci, pochodzenia i wieku, ma swój pomysł na kultowego krokodyla.
Bez krokodyla nie byłoby Lacoste. Logo wymyślone przez francuskiego tenisistę René Lacoste’a, założyciela marki, jako pierwsze w historii znalazło się na ubraniu, a nie podszewce. Od 1933 r. stanowiło integralny element ubrań i dodatków Lacoste. W ostatnich latach projektanci wielkich marek coraz chętniej zaglądają do archiwów w poszukiwaniu inspiracji. Sięgają po dziedzictwo, łącząc tradycję z nowoczesnością. Nie inaczej jest w przypadku Lacoste, gdzie od 2018 r. funkcję dyrektorki kreatywnej pełni Louise Trotter.
Brytyjka z doświadczeniem zdobywanym w takich markach, jak Whistles, Joseph czy Jigsaw, podeszła do logo w nowatorski sposób, jednocześnie szanując historię, która za nim stoi. – Krokodyl był ręcznie rysowany i ręcznie wyszywany. Chciałam przywrócić miłość do rękodzieła. Sprawić, by logo było traktowane jako ikoniczny, popkulturowy fenomen, tak, jak na to zasługuje – mówiła projektantka w wywiadzie dla magazynu „032c”. Zwracała uwagę na to, że na polówkach, najbardziej charakterystycznym elemencie garderoby marki Lacoste, krokodyl został wszyty przy sercu. – Na znak prawdziwej radości – mówi Trotter. W swoich kolekcjach dla marki za każdym razem podkreśla przywiązanie do spuścizny René Lacoste’a. – Poświęcił swoje życie, by się doskonalić – w sporcie, w modzie i w życiu – mówi. W wydaniu Trotter Lacoste wykracza poza kort tenisowy. Marka ma wnosić sportowe wartości do codziennego życia. Każda rzecz z
logo „Lacoste” powinna więc spełniać wymogi funkcjonalności.
– Luksusem jest dziś czas. Chcemy szyć jak najlepsze koszulki polo po to, żeby można je było nosić jak najdłużej – tłumaczy. To właśnie dzięki ponadczasowości projektów Lacoste trafia do osób w różnym wieku, różnej płci i o różnym pochodzeniu. W kolekcji na sezon wiosna-lato 2022 Trotter pomieszała inspirację różnymi dziedzinami sportu – od, oczywiście, tenisa przez nurkowanie po koszykówkę. Sama projektantka to natomiast zapalona cyklistka. Wśród przebojowych elementów znalazły się luźne szorty, shakety dla niej i dla niego, garnitury z krótkimi spodniami, spodnie typu cargo. Nie mogło zabraknąć ikonicznych modeli – polówek z kontrastowymi kołnierzykami, swetrów z dekoltem w kształcie litery „V”, nylonowych kurtek. Paleta barwna oscyluje wokół terakoty, mięty, indygo i cytryny. Najmodniejsze wzory sezonu to paski, detale – wielobarwne lamówki, a dodatki – nerki w rozmiarze XL, kolorowe sneakersy, futurystyczne okulary przeciwsłoneczne i długie skarpetki. Ta kolekcja to więcej niż ubrania – to styl życia oparty na dystansie do siebie, luzie i pewności siebie.
W tę myśl wpisuje się kampania kolekcji na sezon wiosna-lato 2022 z udziałem naturszczyków. Inkluzywny casting pozwolił na pokazanie, jak różnorodni są klienci Lacoste. Na plaży babcia spotyka chłopaka, który mógłby być jej wnukiem, w identycznej, różowej polówce. Na ulicy dziewczynka podziwia popisy deskorolkarza z taką samą, jak jej, czapką typu bucket. A dwójka nieznajomych wpada na siebie na ulicy, orientując się, że noszą ten sam zestaw skarpetek i klapek, choć nie mogliby być bardziej różni. Humor, radość, spontan – charakter kolekcji doskonale uchwycili twórcy kampanii.
Za zdjęcia odpowiadał irlandzki fotograf Ronan Gallagher, który współpracuje także z Loewe, Mango i A.P.C., a specjalizuje się w ciepłych portretach ludzi. Jego reporterskie zacięcie świetnie się w kampanii sprawdziło – dzięki oku dokumentalisty Gallagher uchwycił w lot ideę spontanicznych spotkań. Filmiki towarzyszące kampanii to natomiast dzieło Francuzki Laure Atanasyan, która wcześniej pracowała także dla Diora czy Polo Ralph Lauren. Pastelowe odcienie, prawdziwi ludzie, urok retro – jej wideo przypominają trochę filmy Wesa Andersona. Wszyscy twórcy kampanii dzielą to samo przesłanie – krokodyl pozwala jednocześnie poczuć się indywidualistą i częścią wielkiej rodziny Lacoste. Łączy ponad podziałami, pozwalając jednocześnie zachować własną tożsamość. Odwołuje się do dziedzictwa, tworząc nową jakość.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.