Najnowsza kampania Y-3 z Gabriette i A$AP Nastem to hołd złożony energii i różnorodności Nowego Jorku
Piosenki i fragmenty filmów opowiadających o Nowym Jorku można cytować bez końca. Można też łatwo znaleźć ich punkty wspólne: opowieść o różnorodności i niemożliwej do podrobienia energii, portret miasta przepełnionego swobodą i wolnością, hołd dla atmosfery, która na każdym kroku udowadnia, że w tym mieście rzeczywiście „Sky is the limit”. W najnowszej kampanii swoisty „list miłosny” do Nowego Jorku pisze Y-3. Marka będąca wynikiem współpracy adidasa i Yohjiego Yamamoto do udziału zaprosiła rodowitego nowojorczyka z Harlemu, rapera A$APa Nasta i gwiazdę mediów społecznościowych, Gabriette, a jej produkty zakupicie stacjonarnie w DH VITKAC w Warszawie oraz na stronie vitkac.com.
Choć marka Y-3 od początku była międzynarodowym konceptem – powstała w wyniku współpracy adidasa, który jest niemieckim brandem, i projektanta Yohjiego Yamamoto pracującego w Paryżu i Tokio – Nowy Jork od początku pozostaje jej bardzo bliski. Jej filozofia hołdowania indywidualizmowi i różnorodności, wolności i charyzmie doskonale łączy się z typowo nowojorską energią. Najnowsza, zrealizowana na ulicach Nowego Jorku kampania Y-3 jest jednak nie tylko, jak określają to jej twórcy, „listem miłosnym” do tego miasta, lecz także swoistym powrotem do domu. To bowiem na nowojorskim tygodniu mody marka pokazywała swoje kolekcje po 2010 r., zanim przeniosła się do Paryża na tamtejszy fashion week. To także w Nowym Jorku w 1984 r. autor zdjęć do bieżącej kampanii Y-3, Max Vadukul, zrealizował jesienno-zimową kampanię marki Yamamoto.
Kampania Y-3 na jesień–zimę 2024 to celebracja wielokulturowości i różnorodności Nowego Jorku
Trudno oprzeć się wrażeniu, że w Nowym Jorku historia szczególnie lubi zataczać koło. To miasto przecięcia nowoczesności i tradycji, tygiel kulturowy, w którym kolejne pokolenia czerpią z dziedzictwa własnych przodków lub imigrantów, którzy od lat kształtowali społeczny i ekonomiczny krajobraz miasta. Centrum, w którym przenikają się kultury i style, i w którym moda nie ma jednej definicji, a zamiast tego wymyka się wszelkim schematom, konwenansom i uprzedzeniom.
Tym, co jeszcze charakteryzuje Nowy Jork i co szczególnie widać na sfotografowanej na jego ulicach kampanii Y-3, jest ruch. I nie chodzi tu tylko o dynamiczne kadry, znakomicie łączące się z tłem tętniącego życiem miasta, lecz przede wszystkim o projekty, które w ruchu ożywają i odkrywają swój pełny potencjał. Są funkcjonalne, ale i wyraziste, łatwe w stylizacji, choć odpowiednie dla nawet największych indywidualistów. Ci ostatni są bowiem od lat największą inspiracją i grupą docelową marki – doceniają osobliwy miks mody sportowej i streetwearu oraz akcenty z japońskiej awangardy, a ubrań z kolekcji marki używają zarówno do zbudowania uniwersalnych, miejskich stylizacji, jak i wyrażenia siebie.
Bohaterowie kampanii Y-3 – Gabriette i A$AP Nast – to pasjonaci i utalentowani indywidualiści
Gdy pamiętamy, jak mocno w filozofii Y-3 nadal zakorzenione są charyzma i wolność, nie dziwimy się wyborowi bohaterów, którzy w kampanii prezentują nowoczesne wariacje na temat nowojorskiego „uniformu”. To pasjonaci i nonkonformiści, artystyczne dusze realizujące się na wielu polach, przekraczające granice i śmiało wychodzące poza schemat.
Duet złożony z modelki, wokalistki i internetowej szefowej kuchni oraz pochodzącego z Harlemu rapera i członka jednego z najważniejszych hip-hopowych kolektywów w historii tego gatunku słusznie jawi się jako wybuchowa, ale przez to bardzo inspirująca mieszanka. Zarówno Gabriette, jak i A$AP Nast – bo to oni na zdjęciach Maxa Vadukula prezentują najnowszą kolekcję Y-3 – podążają za głosem serca zarówno w życiu, jak i w karierze. Nie boją się podejmowania ryzyka i odważnych decyzji, inspirując w ten sposób swych fanów do realizacji śmiałych marzeń i dalekosiężnych planów.
Gabriette w mediach społecznościowych zasłynęła jako stylowa gotująca gotka. Dania, które na Instagramie zaczęła przygotowywać podczas pandemii koronawirusa i które przyrządzała w zaciszu swojej malutkiej kuchni, stały się przepustką do międzynarodowej i bardzo inspirującej kariery – takiej, w której internetowa sensacja staje się idolką, ale udaje jej się uniknąć zaszufladkowania. Gabriette jest dziś bowiem ulubienicą branży mody i urody, z pierwszego rzędu ogląda pokazy najważniejszych marek, a dla najpopularniejszych brandów kosmetycznych tworzy kolekcje inspirowane swoim flagowym makijażem. Pozuje dla „Vogue’a” i niszowych, artystycznych magazynów, nosi ubrania niezależnych projektantów i najbardziej luksusowych domów mody. Brytyjski „Vogue” nie bez powodu nazwał ją największą it-girl tego roku.
Gabriette wychowywała się w wielokulturowej rodzinie – jej mama jest Meksykanką, tata ma korzenie niemieckie i szwajcarskie. Dziś uważa, że nauczyło ją to akceptacji i miłości dla różnorodności, a przy tym zaszczepiło w niej fascynację kuchnią, która czerpie z różnych kultur oraz pozwala pielęgnować rodzinne więzi. Jako nastolatka Gabriette wyprowadziła się od rodziców i przeprowadziła do Los Angeles, by uczyć się baletu. Szybko dostała angaż jako tancerka zespołu Blood Orange, podpisała też kontrakt z agencją modelek. W 2018 r. dołączyła do zespołu Nasty Cherry – projektu Charli XCX, w którym została główną wokalistką. W tym roku ścieżki dziewczyn ponownie się przecięły, gdy Gabriette wystąpiła w teledysku do utworu „360” z najnowszej płyty Charli.
A$AP Nasta fanom hip-hopu na pewno nie trzeba przedstawiać. Pochodzący z Harlemu raper zadebiutował jako gość w piosence „Uptown” swojego kuzyna A$APa Rocky’ego. W 2012 r. premierę miała pierwsza płyta kolektywu A$AP Mob, który oprócz Nasta i Rocky’ego tworzą też m.in. A$AP Ferg i Playboi Carti.
Produkty z kolekcji Y-3 są dostępne w Domu Handlowym VITKAC oraz na vitkac.com.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.