Profilaktyka raka piersi powinna zaczynać się w domu, gdzie w komfortowych warunkach same możemy się zbadać. Zachęca do tego kampania Me, Myself & Touch autorstwa reżyserki Tali Dolgowskiej. W spocie wystąpiło ponad 70 kobiet, wśród nich Małgorzata Kożuchowska, Beata Ścibakówna, Gabriela Muskała, Justyna Wasilewska, Iga Lis czy Ola Hamkało.
– Samobadanie piersi powinno być nawykiem każdej kobiety. Powinno być także najważniejszym zabiegiem upiększającym. Dzięki temu każda z nas ma szansę zachować piersi, jeśli przyjdzie choroba – mówi Elżbieta Kozik, Prezeska Stowarzyszenia PARS, która także pojawiła się na nagraniu. Dolgowska podkreśla, że kampania jest dla niej osobistym projektem. – Moja mama zmarła na raka piersi, dlatego regularnie się badam. Chciałabym, aby ten spot przypomniał każdej kobiecie, że czasem wystarczy chwila uważności, by zadbać o siebie. To rutyna, której powinnyśmy regularnie pilnować. Sprawdzenie piersi jest pierwszym krokiem do tego, aby każda z nas była zdrowa i mogła żyć dłużej – mówi reżyserka.
Premiera spotu nieprzypadkowo odbyła się 15 października. Tego dnia obchodzony jest Dzień Zdrowia Piersi, a cały miesiąc powszechnie określa się jako Różowy Październik i na międzynarodową skalę przypomina się kobietom o badaniach.
Oprócz spotu, kampania Me, Myself & Touch angażuje odbiorców także w innych formach. Specjalnie zaprojektowane naklejki pojawiły się w ponad 50 lokalach w Warszawie. Umieszczone w widocznych miejscach, jak lustra czy witryny, przypominają o profilaktyce. Obecny na nich kod QR kieruje bezpośrednio do profilu kampanii na Instagramie, gdzie można dowiedzieć się więcej o samobadaniu.
Patronat nad kampanią objęły takie fundacje jak Rak'n'Roll, Polskie Amazonki Ruch Społeczny PARS, Fundacja Piękniejsze Życie, Fundacja Onkologiczna Rakiety, Alivia Onkofundacja oraz Fundacja OnkoCafe-Razem Lepiej.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.