Moda, która nie przemija
Aby zrównoważyć wszystkie codzienne wyzwania, w coraz liczniejszych obszarach życia staramy się zwolnić. Jak żyć spokojniej, uważniej i podejmować bardziej świadome decyzje, również w modzie? Podpowiedzi można szukać w efektach współpracy marki Perwoll i Macieja Zienia.
Zmieniamy swoje nawyki, starając się opanować niełatwą sztukę dokonywania mądrych i bardziej zrównoważonych wyborów. A także zmienić swoje myślenie o modowych zakupach. Polacy co roku wydają na ubrania blisko 40 miliardów złotych, wyrzucają aż 2,5 miliona ton ubrań, z których przytłaczające 40 proc. nigdy nie było noszone. Ważny głos w tej sprawie zabrał wyjątkowy kolektyw, który o ubraniach wie wszystko – polski projektant Maciej Zień oraz marka Perwoll.
Wolniej znaczy lepiej
Perwoll od wielu lat poprzez kampanię edukacyjną #Rethinkfashion zachęca do zmiany myślenia o tym, co mamy w swoich szafach. Uczy, jak dbać o ulubione ubrania, aby zachować ich piękno i móc nosić je jak najdłużej. W ten koncept idealnie wpisuje się współpraca marki z Atelier Macieja Zienia. Kreacje projektanta są ponadczasowe. Dzięki temu nawet te z poprzednich kolekcji dziś prezentują się równie świeżo jak w dniu swojej premiery.
Efektem tej wyjątkowej współpracy był pokaz najnowszej kolekcji Zienia „Bloom”, w której wystąpiły modelki i ambasadorki Perwoll – Dominika Wysocka oraz Nicole Akonchong. Dziewczyny zaprezentowały trzy z czterech kreacji z archiwalnych kolekcji Macieja Zienia, które zostały specjalnie przerobione, tak aby wpasować się w tematykę pokazu. Jego inspiracją był Paryż. To właśnie tam w jednym z klimatycznych hoteli Maciej Zień dostrzegł bukiet kwiatów, który natychmiast przykuł jego uwagę. – Ten bukiet pasował do wizji zrobienia radosnego pokazu po tak długiej pandemicznej przerwie. Pomyślałem, że wyjdę ze strefy komfortu i sięgnę po barwy, których wcześniej u mnie nie było – powiedział tuż przed pokazem Maciej Zień. I dodał: – Sukienka z cielistej siatki Swarovskiego z kryzą z jedwabnych kwiatów jest jedną z moich ulubionych w tej kolekcji. Jestem zwolennikiem prostoty, elegancji i ponadczasowości. Ponadczasowa, dobrej jakości moda to kwintesencja idei slow fashion.
W pełnym rozkwicie
Po pokazie zaproszeni goście mogli udać się do strefy marki Perwoll i na manekinach osobiście podziwiać kilka z archiwalnych sukni Macieja Zienia. Kolekcji „Bloom” towarzyszył zapach kwiatów, który jest motywem przewodnim wariantu Perwoll Blossom. W ramach akcji #Rethinkfashion marka zachęca do przemyślenia koncepcji mody na nowo. Aby to zrobić, wystarczy zrozumieć, że klasyka i vintage nigdy się nie starzeją. Dlatego warto pamiętać, że o tym, co nosimy, można myśleć inaczej, na nowo odkrywając to, co mamy już w swojej szafie, wymieniając się ubraniami z przyjaciółkami czy buszując w second-handach – także tych online.
Z tym, że modzie warto dawać drugie życie, zgadza się też Maciej Zień. – Sięgnąłem też po kilka modeli z poprzednich kolekcji, które przerobiłem, dzięki czemu zyskały nowe życie – opowiadał projektant, pokazując pudrową kreację z zabudowanym dekoltem i biżuteryjnymi dodatkami.
– To moje zaangażowanie w zrównoważone podejście do mody. Za sprawą prostych zabiegów, jak doszycie biżuteryjnych elementów czy frędzli i wykorzystanie poszczególnych elementów w nowych stylizacjach, korzystamy z tego, co już mamy, sprawiając, że dobrze znane kreacje mają szansę ponownie wrócić do obiegu. Jestem wielkim zwolennikiem tego typu podejścia do mody – mówi projektant. I dodaje: – Mam nadzieję, że fani marki zrozumieją, że moda się zmienia i tak samo zmienia się moja marka. Chciałbym, by popłynęło z tej kolekcji i pokazu przesłanie, że moda jest dla wszystkich.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.