Znaleziono 0 artykułów
15.10.2024

Kampania #PrawdziwePiekno Dove celebruje naturalną kobiecość w dobie AI

15.10.2024
Kampania #PrawdziwePiekno Dove celebruje naturalność (Fot. Materiały prasowe)

Dove już po raz dwudziesty rusza z kampanią promującą naturalne piękno. Marka ponownie zwraca uwagę na nierealistyczne ideały kreowane w sieci i zastrzega, że nigdy nie użyje AI, aby zmienić wygląd kobiet w reklamach.

Dwadzieścia lat temu Dove opublikowało przygnębiające badania – okazało się, że tylko dwa procent kobiet uważało się za piękne. Marka zaprosiła więc do kampanii nie modelki, a kobiety o różnych typach urody, rozmiarach i kolorach skóry. Brand ogłosił również, że nigdy nie będzie retuszować wizerunku osób występujących w reklamach.

Przez lata marka pozostawała wierna swojej obietnicy. Sprzeciwiała się wszechobecnym filtrom. Walczyła z nierealnie narzucanymi kanonami piękna i zachęcała, aby poddane cyfrowej modyfikacji zdjęcia były należycie oznakowane.

Do 2025 roku aż 90 proc. treści online będzie generowanych przez AI

W tym roku Dove musiało sprostać nowemu wyzwaniu – sztucznej inteligencji, która zrewolucjonizowała również branżę beauty. Przewiduje się, że do 2025 roku aż 90 proc. treści online będzie generowanych przez AI. Wystarczy jedno polecenie, aby program stworzył wizerunek idealnej kobiety. Jej obraz oparty jest na stereotypach i nierzeczywistych wymaganiach. Marka ogłasza więc, że będzie konsekwentnie promowała różnorodność i inkluzywność w swoich kampaniach.

Kampania #PrawdziwePiekno Dove celebruje naturalność (Fot. Materiały prasowe)

Aż 16 proc. Polek zadeklarowało, że oddałoby pięć lat życia za idealny wygląd

Pod koniec 2023 roku Dove przeprowadziło największe do tej pory badanie, którego celem było zrozumienie wpływu otaczających nas standardów piękna na kobiety i dziewczynki. Wyniki są szokujące – aż 16 proc. Polek zadeklarowało, że oddałoby pięć lat życia za idealny wygląd. Ponad połowa rodaczek chciałaby wyglądać, jak ktoś inny, a co piąta kobieta robi, co może, aby wyglądać jak modelki i celebrytki pokazywane w mediach.

Algorytmy mogą wspierać pewność siebie, a nie ją niszczyć

Kampania #PrawdziwePiekno zachęca do refleksji nad rozwojem AI w naszym życiu. Sztuczna inteligencja może albo pogłębiać kształtowanie nierzeczywistych standardów piękna, albo wspierać walkę z krzywdzącymi kanonami urody. – W Dove dążymy do takiej przyszłości, w której to kobiety, a nie algorytmy, będą decydować i określać co oznacza  prawdziwe piękno. Mierząc się z szansami i zagrożeniami, które pojawiają się w wyniku rozwoju nowych technologii, pozostajemy zaangażowani w ochronę, celebrację i promowanie autentycznego wizerunku kobiet – mówi Joanna Orzechowska, East Europe Marketing Manager & Category Lead w Unilever.

Aby pomóc w ustanowieniu nowych standardów dotyczących prezentowania wizerunków kobiet, Dove stworzyło bezpłatny przewodnik The Real Beauty Prompt Guidelines. Znajdziemy w nim wskazówki, jak wykorzystać programy AI do tworzenia grafik reprezentujących naturalne piękno.

Przyrzeczenie, że nigdy nie będziemy używać sztucznej inteligencji w naszej komunikacji, jest jedynie pierwszym krokiem. Nie zatrzymamy się, dopóki dla każdej kobiety i dziewczynki piękno nie stanie się źródłem szczęścia, a nie lęku – zapewnia Tadeusz Kuchta, Head of Media & Digital w Unilever.

Aleksandra Kupras
  1. Uroda
  2. Premiery urodowe
  3. Kampania #PrawdziwePiekno Dove celebruje naturalną kobiecość w dobie AI
Proszę czekać..
Zamknij