Kampania Gucci jesień-zima 2020-2021: Codzienne rytuały
Modele i modelki nakręcili filmiki we własnych domach podczas mycia zębów, przygotowania posiłku i spontanicznego tańca. – Zachęciłem ich do zabawy i improwizacji. Nie dostali ode mnie żadnego scenariusza – mówi Alessandro Michele.
Kampania „The Ritual” wpisuje się w założenia Alessandra Michelego, które przedstawił podczas pokazu na sezon jesień-zima 2020-2021. Publiczność zagląda za kulisy pracy nad pokazem. Modele i modelki z nowej kampanii zostali poproszeni o udokumentowanie zwyczajnego dnia. Efekt końcowy to kolaż intymnych filmów, na których modele wygłupiają się, myją zęby i opalają się. Jednocześnie prezentują zjawiskowe kreacje z nowej kolekcji. Projektant chce zwrócić uwagę na kreatywność każdego z nas, szczególnie w osobistej przestrzeni. Modele zrobili zdjęcia telefonami, zajęli się produkcją i scenografią kampanii.
– W przeszłości miałem pod kontrolą każdy najmniejszy szczegół opowiadanej historii. Teraz porzuciłem rolę obsesyjnego dyrektora. Poddałem się pomysłowi, by piękno objawiło się w sposób nieprzewidywalny i nieperfekcyjny – opowiada Michele. – Zachęciłem modeli do zabawy i improwizacji. Nie dostali ode mnie żadnego scenariusza – dodaje.
Dyrektorem kreatywnym kampanii został Alessandro Michele, a dyrektorem artystycznym Christopher Simmonds. Za zdjęcia, reżyserię, makijaż i stylizację fryzur odpowiadają modele. Piosenka użyta w kampanii to „Alright” zespołu Supergrass.
Creative Director: Alessandro Michele
Art Director: Christopher Simmonds
Photographer/Director: models
Hair stylist: models
Make up: models
Muzyka:
“Alright” Supergrass
(Gareth Coombes, Daniel Goffey, Michael Quinn)
© 1995 EMI Music Publishing Italia Srl on behalf of EMI Music Publishing LTD
(P) 1995 The Echo Label Limited, a BMG Company, courtesy of BMG Rights Management (Italy) srl