Dove alarmuje, że 60 proc. nastolatek chciałoby zmienić coś w swoim wyglądzie, po tym jak zobaczą wyidealizowane zdjęcia innych osób w social mediach. Aby pomóc dziewczynkom w sprostaniu nierealistycznym kanonom piękna, marka rozpoczęła kampanię społeczną Detox FEEDu.
Media społecznościowe mają ogromny wpływ na nastolatki. W listopadzie 2022 roku marka Dove przeprowadziła badania na grupie polskich dziewczynek w wieku 10-17 lat. Okazało się, że influencerzy są dla nich ogromnymi autorytetami w kwestiach wyglądu i podejmowaniu życiowych decyzji. Ufa im aż 55 proc. nastolatek biorących udział w badaniu. Najbardziej niepokoi to, że 60 proc. ankietowanych po zobaczeniu wyidealizowanego zdjęcia na Instagramie czy TikToku chciałoby zmienić coś w swoim wyglądzie, a prawie co trzecia dziewczynka zaczyna więcej ćwiczyć i nakłada mocniejszy makijaż.
Co więcej, 67 proc. dziewcząt z młodszej grupy badanych (10-13 lat) chciałoby wyglądać jak obserwowane influencerki. Co trzecia nastolatka przyznaje, że wyidealizowany obraz piękna prezentowany w social mediach wpływa na jej zdrowie psychiczne, samoocenę i postrzeganie własnego ciała. Co druga badana czuje, że nie może sprostać tym standardom piękna, które widzi w mediach społecznościowych, a co piąta nastolatka słucha rad influencerów, mimo że źle się z tym czuje. Aż 42 proc. dziewcząt nie potrafi przestać obserwować internetowych twórców, nawet jeśli wie, że mają oni negatywny wpływ na jej samoocenę.
Aby pomóc nastolatkom w sprostaniu nierealistycznym kanonom piękna, Dove rozpoczęło kampanię społeczną Detox FEEDu. Ma ona zachęcić dziewczynki do pozytywnego postrzegania swojego ciała i budowania samooceny. W ramach akcji marka będzie edukować nastolatki, a także wspierać ich rodziców. W krótkich filmikach tacy eksperci, jak Małgorzata Ohme, Szymon Niemiec i Karolina Tuchalska-Siermińska opowiedzą, jak można pomóc dzieciom w odróżnianiu toksycznych treści w mediach społecznościowych. Na stronie www.detoxfeedu.pl można podpisać petycję, której założeniem jest podjęcie inicjatywy ustawodawczej i wprowadzenie przepisów nakładających na reklamodawców i twórców reklam obowiązek oznaczania retuszowanych zdjęć wykorzystywanych w reklamach.
Marka Dove zaprosiła również do współpracy influencerów, którzy promują prawdziwy obraz ciała, edukują, zachęcają do budowania pewności siebie poza wzorcami z internetu. Komunikację na swoich profilach social mediowych będą prowadziły m.in. Aleksandra Żebrowska, Joanna Koroniewska i Patricia Kazadi.
– Kampania społeczna Detox FEEDu powstała po to, by uświadomić rodzicom i szerzej: nam, dorosłym, na jak bardzo szokujące oraz niebezpieczne treści dostępne w social mediach narażone są nasze dzieci. Równocześnie poprzez prowadzone działania chcemy zachęcić nastolatki do pozytywnego myślenia o swoim ciele i wyglądzie oraz koncentrowania się na swoim potencjale – dodaje Joanna Orzechowska, marketing manager marki Dove.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.