Kapsułowa kolekcja Paco Rabanne i Mytheresa
W sam raz na 86. urodziny Paco Rabanne’a, platforma Mytheresa prezentuje kapsułową kolekcję stworzoną wspólnie z założonym przez niego domem mody. W jej skład weszło 16 elementów – ubrań i akcesoriów. Równie głośno pobrzmiewają tu echa lat 70., co głos obecnego dyrektora kreatywnego, Juliena Dosseny.
Ciężka sukienka ze złoto-srebrnych blaszek, model à la kolczuga, którą zarzuca się na zabudowany golf lub, bezpardonowo, na bieliznę, T-shirt z zabawnym nadrukiem, garnitur w psychodeliczne kwiaty, jakby żywcem wyjęty z magazynu mody lat 70., spódnice midi i migoczące torebki-sakiewki. Kapsułowa kolekcja, jaką platforma sprzedażowa Mytheresa stworzyła wspólnie z domem mody Paco Rabanne, to ukłon w stronę różnych kierunków jego twórczości.
Nad realizacją limitowanej linii, w której seksapil miesza się z romantyzmem, a retro towarzyszy futuryzmowi, czuwał osobiście obecny dyrektor kreatywny marki, Julien Dossena. Jak mówi projektant, „inspirację czerpaliśmy przede wszystkim z najbardziej charakterystycznych dla Paco Rabanne motywów, ale są tu też nawiązania do mody z lat 70. i popu”.
Wbrew temu, co można by przypuszczać, w kolekcji wcale nie dominują srebro i złoto. Równie dużo miejsca poświęcono odcieniom lilii, różu i purpury. Ta pierwsza występuje na kwiecistych sukienkach i spódnicach, a ostatnia na T-shirtach z kolorowym nadrukiem. Projekty są już dostępne w sprzedaży. Ich ceny wahają się od 190 euro za kolczyki do 3900 euro za metalową suknię.